باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه با اشاره به وقوع طوفان سندی در این کشور از رای دهندگان درخواست کرد تا از تلاشهای انتخاباتی وی حمایت کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاری آلمان، اوباما در سخنرانی خود در شهر گرین بی در ایالت ویسکانسین گفت: از حوادث چند روز اخیر الهام گرفته ایم، زیرا زمانی که حوادث ناگوار رخ می دهد مردم آمریکا بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند. در زمان وقوع طوفان، دموکرات و جمهوریخواه معنا ندارد. این نخستین برنامه انتخاباتی اوباما پس از وقوع طوفان سندی شمرده می شود.

نحوه عملکرد اوباما در جریان حادثه طوفان سندی باعث افزایش محبوبیت وی شده است. بر اساس نظرسنجی های مشترک انجام شده توسط روزنامه «واشنگتن پست» و شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز، از میان هر ده نفر آمریکایی، هشت نفر عقیده دارند عملکرد وی در این زمینه عالی یا خوب بوده است.

با این وجود نتایج نظرسنجی پایگاه اینترنتی ریل کلیر پالیتیکس نشان می دهد اوباما و رقیب جمهوریخواه وی میت رامنی در مقیاس ملی از شانس برابری برای پیروزی در انتخابات برخوردار هستند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه آینده برگزار خواهد شد. کارشناسان سیاسی عقیده دارند نتیجه انتخابات را چند ایالت خاص (از جمله ایالتهای کلرادو و نوادا) مشخص خواهد کرد که رای آنها در انتخابات مختلف متفاوت بوده است.
برچسب ها: اوباما ، رامنی ، طوفان ، سندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار