براساس آخرین برآوردها در روز پنجشنبه، خسارات ناشی از طوفان سندی که شامگاه دوشنبه سواحل شرقی آمریکا را درنوردید به سی تا پنجاه میلیارد دلار می رسد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک شرکت تخصصی در زمینه خطرات ناشی از بحران در آمریکا پیش از این میزان این خسارات را بین ده تا بیست میلیارد دلار برآورد کرده بود که به این ترتیب بر اساس برآوردهای جدید این میزان دو برابر شده است.

این شرکت متخصص در زمینه مدیرت بحران با انتشار بیانیه ای میزان این خرابی ها را بیشتر به دلیل خسارت های وارد شده به خدمات عمومی به ویژه قطعی گسترده برق در سراسر منطقه طوفان زده اعلام کرد.

در این بیانیه همچنین به بسته شدن تونل ها و مسدود شدن مسیر نیویورک به نیوجرسی به دلیل وقوع سیل اشاره شده و تاکید شده است میزان این خسارت ها ممکن است با فروکش کردن آب به میزان بیشتری افزایش یابد.

این خبرگزاری همچنین از افزایش تلفات طوفان سندی در نیویورک به سی و چهار نفر خبر داد.

از سوی دیگر، شرکتهای ارائه خدمات تاکسی در نیویورک روز سه شنبه شمار ناوگان فعال خود را به علت در دسترس نبودن منابع سوخت، کاهش دادند.

بر اساس گزارشهای منتشر شده، بیشتر پمپ بنزینهای منطقه نیویورک هم اکنون یا فاقد سوخت است یا به علت قطع برق قادر به ارائه خدمات نیست. کمبود سوخت، تلاش برای بازگرداندن اوضاع اقتصادی به حالت عادی را پس از وقوع طوفان «سندی» در نیویورک و نیوجرسی با چالشی عمده مواجه کرده است.


 این در حالی است که بسیاری از منازل یا شرکتها که با قطع اتصال خود به شبکه برق مواجه شده اند، برق مورد نیاز خود را از دستگاههای مولدی تامین می کنند که با بنزین یا گازوئیل کار می کنند.

در حال حاضر در ایالت نیوجرسی، هفتصد و هشتاد هزار منزل و شرکت به برق دسترسی ندارند.


در تحولی دیگر، شرکت برق کان ادیسون Con Edison electricity company روز پنجشنبه اعلام کرد احیای کامل شبکه برق شهر نیویورک، که بر اثر طوفان سهمگین سندی به شدت آسیب دیده است، تا یازدهم نوامبر (حدود ده روز دیگر) طول خواهد کشید.

شرکت برق کان ادیسون اعلام کرد بیش از یکصد هزار مورد افتادن درختان و دیگر اشیا بر روی خطوط انتقال برق گزارش شده است.

مسئولان شرکت برق کان ادیسون می گویند بازسازی این همه خرابی زمان بر است. مسئولان این شرکت گفتند بخش زیادی از این شهر تا قبل از یازدهم نوامبر از خدمات شبکه برق برخوردار خواهند شد،‌ اما احیای کامل این شبکه تا پیش از آن تاریخ ممکن نیست.

از سوی دیگر، یک مقام ارشد سازمان ملل پنجشنبه اعلام کرد مقر این سازمان در نیویورک بر اثر سیلاب ناشی از توفان سندی دچار خسارات قابل توجهی شده است.

گرگوری بی. استار معاون دبیرکل در امور ایمنی و امنیت سازمان ملل، این خبر را در نشست خبری در مجمع عمومی سازمان ملل درباره آثار این توفان عنوان کرد که کارشناسان آن را یکی از بزرگترین توفان های تاریخ ایالات متحده ارزیابی کرده اند. استار سیلاب ناشی از توفان سندی را تاریخی توصیف کرد.

در تحولی دیگر، مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک نیز امروز پنجشنبه اعلام کرد شمار قربانیان طوفان سندی که شامگاه دوشنبه سواحل شرقی آمریکا را درنوردید ، در نیویورک به دست کم سی و هفت کشته افزایش یافت. پیشتر تلفات طوفان در این منطقه سی و چهار کشته اعلام شده بود.

وی در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد توزیع آب و هزاران بسته غذای آماده در مناطقی که آب و برق آن قطع است آغاز خواهد شد. این درحالی است که زندگی در این مناطق بسیار مشکل شده است. وی همچنین از استقرار پایانه هایی برای شارژ تلفن همراه و لب تاپ های شهروندان نیویورک خبرداد.

 بلومبرگ افزود: مدارس نیز از روی دوشنبه بازگشایی خواهند شد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد برق بیشتر مناطق نیویورک تا روز یکشنبه وصل شود.

شهردار نیویورک همچنین تصریح کرد حدود شش هزار و هشتصد نفر در مراکز ویژه که پیش از طوفان آماده شده بود، حضور دارند.

با گذشت سه روز از طوفان سندی ،‌ششصد هزار نفر در شهر نیویورک از جمله دویست هزار نفر در جنوب منطقه منهتن برق ندارند.

برچسب ها: طوفان ، سندی ، نیویورک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار