راديو صداي روسيه، در گزارشي در خصوص انتخابات رياست جمهوري آمريکا، از "آراي زنان" به عنوان عاملي موثر بر تعيين برنده انتخابات 2012، ياد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي "صداي روسيه"؛ با نزديک شدن به روز انتخابات رياست جمهوري آمريکا، کارشناسان و تحليلگران همچنان به تجزيه و تحليل عواملي که به گفته آنها مي تواند بر نتايج راي گيري تاثير بگذارد، ادامه مي دهند. يکي از اين فاکتورهاي مهم، زنان آمريکا هستند.
آيا ممکن است با گفتن يک عبارت عجيب و غيرعادي، اعتماد دهها هزار راي دهنده را از دست داد؟
ميت رامني، نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري پاسخ اين سوال را خوب مي داند. در جريان مناظره انتخاباتي اخير بين رامني و اوباما، رامني روي اقداماتي که به عنوان فرماندار ماساچوست در گنجاندن زنان در گروه خود انجام داده بود، تاکيد خاصي داشت.
رامني گفت: من به سراغ چند گروه زنانه رفتم و گفتم؛ "آيا شما مي توانيد به ما کمک کنيد تا افرادي (زناني) را براي همکاري پيدا کنيم؟ و آنها براي ما پوشه اي پر از زن آوردند."
البته رامني خوب مي دانست که از گفتن اين چه منظوري دارد. او مي خواست رويکرد خود در قبال زنان را نشان دهد و بگويد که چقدر تيزهوشي و فراست آنها را تحسين مي کند. اما راي دهندگان زن، به اظهارات او با عصبانيت واکنش نشان دادند. آنها اظهارات رامني را "توهين" تلقي کردند.
برخي از آنها مي گفتند؛ مسئله نابرابري درآمد زنان بايد از طريق کسب آراي بيشتر راي دهندگان زن حل شود، نه با آوردن "کلاسوري پر از زن"
زنان آمريکايي از اظهارات رامني آزرده شده اند. اين اتفاق در مرحله اي تعيين کننده از مبارزه انتخاباتي آمريکا که زنان در آن نقش مهمي ايفا خواهند کرد، رخ داد.
اتفاق مذکور در مرحله پاياني مبارزات انتخاباتي اتفاق افتاد. طبق يک قانون نانوشته؛ راي دهندگان زن در طول انتخابات آمريکا بسيار فعال تر هستند، چيزي که گاهي اوقات نقشي تعيين کننده در راي گيري دارد.
کافي است به انتخابات سال 2008 اشاره کنيم که در آن، راي دهندگان مونث به پيروزي باراک اوباما کمک چشمگيري کردند.  
در آن زمان برتري اوباما نسبت به رقيب خود "مک کين" در ميان زنان 13 درصد بود، در حاليکه درميان مردان، اوباما فقط يک درصد بيشتر از مک کين راي آورد.
اما وضعيت در چند سال گذشته به شدت تغيير کرده است. در سال 2008، 22 ميليون نفر از زنان آمريکايي در فقر زندگي مي کردند، در حاليکه در سال 2014 اين رقم به 26 ميليون نفر خواهد رسيد.
بنابراين در مورد اينکه گزينه آنها در انتخابات روز 6 نوامبر چه کسي خواهد بود، فقط مي توان حدس ززد.
طرز نگرش راي دهندگان به همسران نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري نيز عامل مهمي است. محبوبيت ميشله اوباما در حال حاضر 66 درصد است که در مقايسه با سال 2008 ميلادي، 23 درصد افزايش نشان مي دهد.
اما ميزان محبوبيت "آن رامني" همسر ميت رامني، به حدي پايين است که در اين خصوص بعيد است او بتواند کمکي به همسرش بکند.
تحليلگران مي گويند؛ احتمالا دليل عدم محبوبيت "آن" به سال 1994 بر مي گردد که رامني براي مجلس سنا، نامزد شده بود.
در آن سال، "آن" رامني مکررا از زندگي اشرافي خانواده اش براي خبرنگاران، گفت؛ اينکه نهايتا همسرش در انتخابات شکست خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار