نوکیا که تا فصل پیش جایگاه سوم جدول را بعد از سامسونگ و اپل داشته، در طول سه ماهه سوم سال جایگاه خود را به شرکت کانادایی RIM تولید کننده گوشی های بلک بری داد.

 به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران در حالی تعداد گوشی های فروخته شده در طول سه ماهه تابستان امسال به 445.7 میلیون دستگاه رسیده که این رقم در طول مدت مشابه سال گذشته 434/1 میلیون دستگاه برآورد شده بود. بر اساس گزارش IDC، فروش جهانی گوشی های هوشمند در این دوره زمانی 179.7 میلیون دستگاه اعلام شد که نسبت به فصل دوم سال با رشد 45.3 درصدی همراه بوده است. نوکیا که تا فصل پیش جایگاه سوم جدول را بعد از سامسونگ و اپل داشته، در طول سه ماهه سوم سال جایگاه خود را به شرکت کانادایی RIM تولید کننده گوشی های بلک بری داد.


بر اساس این گزارش، سامسونگ با 56.3درصد سهم هم اکنون بالاترین جایگاه را در میان تولیدکنندگان هوشمند دارد. پس از آن اپل با 26.9 درصد سهم جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و شرکت RIM با 7/7 درصد سهم در رتبه سوم جدول نشسته است. شرکت چینی ZTE در طول این فصل توانست جایگاه چهارم جدول را به خود اختصاص دهد و HTC با 7.3 درصد سهم در جایگاه پنجم جدول نشست.

با این حال اما بازار تلفن های هوشمند در ایران به دلیل نوسانات نرخ ارز از تابستان تا به حال در رکود است. به عنوان مثال و بنا به گفته دست اندرکاران حوزه بازار تلفن همراه میزان علاقه مندان به گوشی ChaCha اچ تی سی به طور چشمگیری نسبت به گذشته کاهش یافته است و دلیل آن هم تنها گران شدن قیمت این گوشی است.
ChaCha
اچ تی سی که در چند ماه گذشته تا سقف 300 هزار تومان به فروش می رسید هم اکنون با قیمت 575 هزار تومان بدون گارانتی و بین 600 تا 650 هزار تومان با گارانتی در اختیار مشتریان قرار می گیرد.


افزایش قیمت 275 تا 350 هزار تومانی این گوشی طی سه ماهه اخیر باعث شده تا مشتریان تمایل چندانی برای خرید این گوشی نشان ندهند. این گوشی که با برخورداری از صفحه کلید دار و صفحه نمایش لمسی تولید شده دارای امکاناتی نظیر صفحه نمایش لمسی 6/2 اینچی با قابلیت نمایش 256 هزار رنگ، دوربین عکاسی و فیلمبرداری پنج مگاپیکسلی، سیستم عامل آندروید و ارتقای حافظه داخلی توسط مموری کارت تا 32 گیگابایت است.


افزایش قیمت بالای 50 درصدی در تمامی گوشی های هوشمند در چند ماه گذشته دیده می شود اما به هر حال اندک ثبات موجود در بازار ارز طی یک هفته گذشته باعث شده تا برخی از گوشی ها اندکی قیمت هایشان ارزان تر شود. به عنوان مثال فروشندگان گوشی های سونی از کاهش قیمت 75هزار تومانی مدل ARC S این برند در سطح بازار تلفن همراه خبر دادند.


گوشی ARC S سونی اریکسون که در هفته گذشته و پس از افزایش قیمت ارز با قیمت 990 هزار تومان در اختیار مشتریان قرار می گرفت هم اکنون با افت قیمت فوق به 915 هزار تومان رسیده است. یکی دیگر از فروشندگان گوشی های سونی با اشاره به بالابودن قیمت این مدل گوشی در بازار گفت: به دلیل برخورداری از امکانات بالااین گوشی تا کنون با تقاضای مناسبی از سوی مشتریان روبه روشده است.از امکانات کلیدی این گوشی می توان به صفحه نمایش لمسی 4.2 اینچ خازنی LCD با نور زمینه LED، نسخه 2.3.4 آندروید (Gingerbread)، پردازنده Adreno 205 GPU، دوربین هشت مگاپیکسل با کانون اتوماتیک، فلاش Geotagging، LED، فیلمبرداری 720P در 30fps با کانون اتوماتیک مداوم و صدای استریو، Wi-Fi b/g/n و DLNA، GPS با A-GPS، محل کارت حافظه microSD تا 32GB (کارت 8GB در جعبه گوشی)، شتاب سنج و حسگر Proximity، سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری، رادیو FM استریو با RDS، پورت MicroUSB (شارژ) و نسخه 1/2 بلوتوث استریو، شماره گیری صوتی، پشتیبانی Adobe Flash 11، ادغام با فیس بوک، پورت MicroHDMI و طراحی باریک اشاره کرد.

برچسب ها: بازار ، گوشی ، قیمت ، موبایل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار