هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا در آخرين مرحله از سفر دوره اي خود به منطقه بالکان وارد تيرانا پايتخت آلباني شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ وي سفر خود را به بالکان دوشنبه با ديدار از سارايوو آغاز کرد.

وزير امور خارجه آمريکا در ديدار  با نمايندگان پارلمان آلباني،  همه احزاب حاضر را به همکاري فرا خواهد خواند.

کلينتون پيام مشابهي را به مخاطباني که وي سپس با آنان ديدار خواهد کرد يعني بويار نيشاني رئيس جمهوري ، سالي بريشا نخست وزير و ادي راما رهبر مخالفان منتقل خواهد کرد.

از انتخابات پارلماني ژوئن دوهزار و نه ، آلباني با بن بستي سياسي مواجه است که به طور مداوم با فضاي بي اعتمادي بين راستگرايان حاکم و مخالفان سوسياليست تشديد مي شود.

الکساندر آرويزو سفير آمريکا در آلباني در بيانيه اي مطبوعاتي پيش از سفر کلينتون به آلباني اعلام کرد وزير امور خارجه آمريکا بر اهميت همکاري بين احزاب سياسي تاکيد خواهد کرد.

آرويزو اعلام کرد کلينتون همبستگي عميق خود را با آلباني ، کشور عضو ناتو، اعلام  و از اين ديدار براي تاکيد بر همکاري بين احزاب سياسي و تقويت حاکميت قانون استفاده خواهد کرد. آلباني سال  دو هزار و نه به ناتو پيوست.

بن بست سياسي در اين کشور مانع از تصويب اصلاحات مورد درخواست بروکسل شده است . کميسيون اروپا تاکنون دو بار از اعطاي جايگاه نامزدي الحاق به تيرانا خودداري کرده است.آلباني نامزدي خود را براي الحاق به اتحاديه اروپا در سال دوهزار و نه ارائه کرد و  اميدوار است پيش از پايان سال ، جايگاه ناظر به دست آورد.

برچسب ها: کلینتون ، آلبانی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار