بیانیه پایانی گردهمایی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی اصفهان در آبان ماه سال 1391 بدین شرح است:

به گزارش خبرنگار  صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران ؛همایش روسای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ، غیر دولتی و غیر انتفاعی در روزهای ده و یازده آبان نود و یک با حضور معاونین و مدیران وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه غیر دولتی غیر انتفاهی شیخ بهائی اصفهان برگزار شد.
 بنابراین گزارش؛این بیانیه در 8 عنوان صادر شده است که مورد اول آن بدین شرح است: با توجه به اهانتی که به ساحت پیامبر اکرم (ص) شده درخواست شد که با حساسیت و چاره جویی برای مقابله با این پدیده شوم که تحت پوشش آزادی بیان ، اعتقادات ملت ها را خدشه دار کرده اند برخیزند.

همچنین بدون بازنگری در نحوه پذیرش دانشجو به منظور استفاده کامل از ظرفیت های محدود دانشگاهها و موسسات آموزش عالی  ،‌غیر دولتی و غیر انتفاعی و ایجاد رشته ها و مقاطع تحصیلی مورد نیاز کشور براساس طرح آمایش به این گروه در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اعلام شد.

براساس این گزارش ارائه تسهیلات بیشتر در قالب واگذاری زمین اعطای وام های طویل المدت برای اجرای برنامه تامین فضای آموزشی و کمک آموزشی و بهبود فضای فرهنگی یکی دیگر از  مواردی است که در بیانیه پایانی این گردهمایی مطرح شد.
بنابراین گزارش در بند 4 این بیانیه شرکت کنندگان در همایش ضمن حمایت همه جانبه از اقدامات انجام شده در راستای عملیاتی کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی خصوصا در زمینه حجات و عفاف و اسلامی شدن دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و با درک دغدغه های وزیر علوم وتحقیقات و فناوری در این خصوص آمادگی خود را در جهت تحقق اهداف اعلام کردند.
در ادامه این گزارش آمده است شرکت کنندگان دراین همایش خواستار بازنگری جدی در اساسنامه دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی با هدف فراهم نمودن زمینه سرمایه گذاری بیشتر موسسین را شدند.
براساس این گزارش در مورد ششم از بیانیه پایانی گردهمایی روسای دانشگاههای غیر دولتی و غیر انتفاعی بیان شده که شرکت کنندگان ضمن حمایت از ماموریت گرایی آموزش عالی در قالب طرح آمایش آموزش عالی و توجه به نقش استانهای و مناطق کشور خواستار استفاده از ظرفیت های کارشناسی نمایندگان استانی موسسه های غیر دولتی و غیر انتفاعی به عنوان اتاق فکر در سیاستگذاری و برنامه ریزی در رابطه با این موسسات در وزارت  علوم می باشد.

بنابراین گزارش؛ با توجه به پذیرش مسئولیت دوره های آموزش عالی برای سیصدو نود هزار دانشجو در سطوح مختلف تحصیلی از سطوح کاردانی تا دکترا توسط موسسات آموزش عالی ،‌غیر دولتی و غیر انتفاعی که به برداشته شدن بار مالی سنگینی از دوش دولت منتهی شده است ،بنابراین شرکت کنندگان در همایش خواستار ارائه تسهیلات بیشتر در قالب واگذاری زمین ،‌اعطای وام های طویل المدت برای اجرای برنامه تامین فضاهای آموزشی و کمک آموزشی وبهبود فضای فرهنگی را خواستار شدند.

در این گزارش آمده است؛ همچنین شرکت کنندگان در این همایش خواستار حمایتهای بیشتر در زمینه های مختلف توسعه ای آموزشی پژوهشی وارتقای کیفی جایگاه آموزش غیر دولتی و غیر انتفاعی در نظام آموزش عالی کشور هستند.
در ادامه اين گزارش آمده است:در اين همايش از 7 دانشگاه غير دولتي و غير انتفاعي از استانهاي مختلف كشور كه در زمينه هاي آموزشي و پژوهشي و دانشجويي فعاليت هاي زيادي داشته اند ،تقدير به عمل آمده است./ع2
برچسب ها: بیانه ، دانشگاه ، آموزش ، دولتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار