سرمربی جدید تیم هندبال صبای قم گفت: کار در دست مسابقات دسته یک سخت است در حالی که در رقابت های لیگ برتر تیم ها می خواهند بمانند ولی در دسته پائین به دنبال قهرمانی هستند.

غلامعلی اکبر آبادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: فعالیت در رقابت های دسته یک بسیار سخت و دشوار است در این گروه تیم ها به دنبال قهرمانی هستند و دیدار ما دشوار و حساس است ولی در لیگ برتر تیم ها خواهان ماندن هستند حساسیت است ولی به مانند دسته یک نیست.

وی تصریح کرد: نزدیک به 20 جلسه است صبای قم را تمرین می دهم در این مدت متأسفانه تیم نه آماده سازی خوبی، نه بدنسازی مناسبی داشته است تنها کاری که انجام دادیم این بوده است که تیم را جمع و جور کنیم.

اکبر آبادی در ادامه گفت: رقابت های دسته یک هندبال کشور چند روز آینده شروع می شود و ما در اولین دیدار به مصاف تیم یزد خواهیم رفت و شناخت کافی از آن نداریم ولی به قصد برد به میدان خواهیم رفت و سهی می کنیم در نخستین بازی قدرتمند ظاهر شویم.

سرمربی اسبق تیم ملی هندبال نوجوانان در خصوص حضور خود در این رشته گفت: نزدیک به 30 سال است که در هندبال هستیم، 20 سال است که مربیگری می کنم و 10 سال آنرا در تیم های پایه و دانش آموزی و لیگ برتری بوده ام.

وی در خصوص وضعیت تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان گفت: بعد از مسابقات آسیایی بحرین تیم تعطیل شد و بازیکنان به تیم های خود بازگشتند و این کار درستی نیست که تیم ملی تعطیل شود باید همیشه بازیکنان ملی پوش با تیم تمرین کنند و آمادگی لازم را داشته باشند البته مسائل و مشکلات مالی باعث چنین کاری می شود و به هندبال کشور اما ضربه می زند.

وی درباره وضعیت هندبال ایران گفت: این ورزش کشورمان در 30 سال اخیر تغییرات زیادی کرده است هرچند با تیم های اول دنیا فاصله زیادی داریم اما در این مدت روی هندبال کار شده است و هم اکنون چند لژیونر هندبال در کشورهای خارجی بازی می کنند و برای ایران افتخار کسب می کنند.

اکبر آبادی اشاره کرد: اینکه چقدر در این رشته پیشرفت کرده ایم نظرات متفاوتی ارائه می شود هر شخصی دیدگاه خود را دارد و نمی توان نتیجه لازم را گرفت.

وی در مورد عملکرد کوزه گری گفت: عملکرد وی نسبت به قبلی ها خوب بوده است و با توجه به بضاعت مالی که وجود دارد بهتر کار شده است مخصوصاً‌ هندبال بانوان خیلی خوب کار می شود و در 3-2 سال آینده آنها جزو مدعیان آسیا خواهد بود در مردان نیز می توانیم مدعی باشیم به شرط اینکه سرمایه گذاری خوبی صورت گیرد.

اکبرآبادی گفت: تیم هایی چون قطر، کره، عربستان، کویت و عراق سرمایه گذاری خوبی کرده است و اگر ما نیز می خواهیم جزو بهترینها باشیم باید سرمایه گذاری کنیم و برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم.

وی عنوان کرد: ما بازیکنان ما قابلیت زیاد داریم و استعدادهای خوبی در آن نهفته است که باید به آنها توجه شود و برای پیشرفت هندبال کشورمان مسئولین امر باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم این ورزش چیز از سایر ورزشها مانند والیبال بسکتبال و عیره ندارد پس در صورت حمایت می تواند خودی نشان دهند.

اکبرآبادی خاطرنشان کرد: متأسفانه هندبال ایران از مشکل مالی رنج می برند برای حل این معضل باید اسپانسرهای قوی به میدان بیایند و این ورزش مهیج و پرطرفدار کشورمان را حمایت مالی کنند./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار