شاید عنوان این مطلب حکایت از این دارد که در کشور ما ستاره هایی وجود دارند که در زمینه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، علمی و ورزشی به هدر می روند، استعدادهایی که در ایران هریک از آنها می توانند یک آینده درخشان برای کشور رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان:

این نظر دقیقاً بر روی رده های ملی تیم های پایه در کشور است ، تیم های پایه که در چند سال اخیر توانسته اند افتخارات زیادی برای ایرانی ها کسب کنند.

تیم های پایه در هر کشوری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و کشورهای که به این کار زده اند توانسته اند چهره های زیادی را در ورزش به دنیا معرفی کنند کاری که در کشور ما بسیار دیر آغاز شد اما نتایج مثبتی را در همین مدت کوتاه در تمام رشته های ورزشی ایران داشته است.

تیم هایی که روزی روزگاری شاید در هیچ زمینه ای نامی از آنها نبود اکنون براحتی در آسیا و حتی در دنیا قدعلم می کنند و با رویایی که در سرشان دارند آن را به واقعیت تبدیل کرده و به رقابت های جهانی در تمام عرصه های رده های پایه ایران راه پیدا می کنند.

از جمله افتخارات رده های پایه تیم های ملی ایران در طی ماههای گذشته می توان به صعود تیم دانش آموزی فوتبال ایران و تیم نوجوانان والیبال ایران به رقابت های جهانی اشاره کرد.

تیم های رده های پایه ایران شاید زمانی که نامی از آنها در دنیا و آسیا نبود کسی انتظاری از آنها نداشت اما امروز همین جوانان و نوجوانان ایرانی در آسیا آقایی می کنند و به عبارت بهتر می توان گفت : به هر رویایی که آرزویش را داشتند دست پیدا کرده و هیچ قدرتی هم مقابل اراده های پولادین آنها نمی تواند ایستادگی کند.

انتقادی که اکنون بر وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل این نهاد در استانها وارد است این مطلب نیست که چرا زمانی که این ستاره های ایران در آسمان دنیا و آسیا می درخشد به حمایت از آن ها بها داده نمی شود؟ آیا زمانی که آن ها با سختی های خود در اردو های تیم ملی رده های پایه دست و پنجه نرم می کنند نیاز به حمایت ندارند؟

پیروزی که تیم ملی بزرگسال ایران مقابل کره جنوبی چندی پیش کسب کرد قطعا به عنوان یک رویداد ورزشی مهم در کشور تلقی می شود ، اما باید این مطلب را نیز در نظر داشت که این پیروزی به معنای صعود ایران به جام جهانی نیست پس بهتراست که مسئولان ورزشی کشور به رده های پایه خود بیشتر اهمیت دهند زیرا اگر صعود به جام جهانی معضل اصلی تیم ملی بزرگسالان فوتبال ایران است پس چرا همین جوانان و نوجوانان ایرانی یکی پس از دیگری حریفان آسیایی خود را در هم کوبیده و به جام جهانی می روند؟

اگر بردن کره ی جنوبی هم از سوی مسئولین ورزش ایران ملاک است و مبلغ زیادی را پس از بازی به بازیکنان ملی پوش فوتبال بزرگسالان ایران می دهند پس چرا همین مبلغ را به فوتبال دانش آموزی ایران نمی دهند که نتیجه پرگل کره جنوبی را در هم کوبید.

بهر حال رده های پایه در کشور دو سه سالیست که رشد قابل توجهی داشته است و توجه بیشتر مسئولان امور وزارت ورزش و جوانان را بر روی رده های پایه می طلبد.

شاید اگر حمایت های مالی و معنوی بیشتری از ملی پوشان رده های نوجوانان و جوانان ایرانی شود آنها بمانند کشورهای که در المپیک صاحب جایگاه می شوند ایران نیز به این حد از رده های پایه المپیک برسد./س

برچسب ها: گزارش ، ستاره ، سوخته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.