رئیس اتحادیه املاک کشور گفت: هم اکنون بیش از 80 درصد مصالح ساختمانی تولید داخل است اما جو روانی ارز اثر نامطلوبی داشته و قیمت‌ها را متغیر کرده است.

مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به افزایش قیمت مسکن اظهار داشت: هم اکنون بیش از 80 درصد مصالح ساختمانی تولید داخل است اما جو روانی ارز اثر نامطلوبی داشته و قیمت‌ها را متغیر کرده است.

وی افزود: این مسئله موجب شده بازار مسکن دچار رکود انتظاری شود یعنی فرد برای فروش مراجعه می‌کند اما وقتی قیمت مشخص می‌شود انجام معامله را به آینده موکول می‌کند و زمانی که اطلاعات خود را از قیمت بازار به دست آورد دوباره برای قیمت جدید مراجعه می‌کند.

رئیس اتحادیه مسکن گفت: ما به عنوان اتحادیه مسکن خواهان ثبات قیمت مسکن هستیم زیرا در صورت تحقق این مسئله رونق کار ما بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه مسئولان برای کنترل قیمت مسکن گفت:به دلیل نوسانات نرخ ارز قیمت مسکن افزایش یافته که امیدواریم با اقداماتی که در حال اجرا است قیمت ارز به ثبات برسد.

وی ادامه داد: چند روز پیش با آقای صومعلو معاون وزیر راه و شهرسازی در این رابطه صحبت کردم که وی گفت، قیمت مسکن مهر فعلا تغییری نداشته و قصد افزایش قیمت وجود ندارد.

خسروی افزود: انبوه‌سازان معترضند و می‌گویند نمی‌توانیم با قرارداد قبلی مسکن مهر را بسازیم؛ هم اکنون دولت و انبوه‌سازان در حال مذاکره هستند تاروی قیمت متعادل به توافق برسند.

وی تأکید کرد: افزایش قیمت مسکن با توجه به سایر شرایط اقتصادی اجتناب‌ناپذیر بوده اما بخشی از افزایش قیمت طبیعی و بخش دیگر غیرطبیعی است که باید برای کنترل آن اقدام شود.

برچسب ها: املاک ، کشور ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.