مدیركل جهاد كشاورزی استان اردبیل گفت: روند اجرای طرح های كشاورزی در استان اردبیل روانتر و آسانتر می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عادل عبدایمانی در جلسه كارگروه توسعه كشاورزی گرمی با اشاره به تصویب سه هزار و 400 طرح كشاورزی در كارگروه های توسعه كشاورزی استان افزود: از زمان فعالیت كارگروههای توسعه كشاورزی استان 180 میلیارد ریال اعتبار با اشتغال زایی پنج هزار و 200 نفر در قالب طرح های مصوب اختصاص یافته است.

وی همچنین از تامین یك هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه كشاورزی استان خبر داد و گفت: این اعتبارات علاوه بر اعتبارات كارگروههای توسعه كشاورزی برای ترویج علمی كشاورزی ، حمایت از تعاونی ها و خودكفایی در تولیدات كشاورزی استان هزینه می شود.

عبدایمانی محصول عدس گرمی را در مقایسه با سایر شهرستان های استان اردبیل، محصولی ارگانیك با ارزش غذایی بالا دانست و افزود: سازمان جهادكشاورزی استان از ایجاد كنندگان صنایع بسته بندی این محصول برای ارایه به بازارهای داخلی حمایت اداری و مالی می کند.

حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل نماینده گرمی هم در این جلسه احیای كشاورزی و دامپروری در گرمی را برای توسعه و پیشرفت این شهرستان ضروری دانست.

وی با اشاره به مطالعه احداث هفت سد در حوزه رودخانه های مرزی و در حال احداث بودن چند سد بزرگ در گرمی اظهارامیدواری كرد با تكمیل این طرحها از خروج منابع عظیم آب از مرزهای گرمی جلوگیری شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.