با عدم رسیدگی مسئولان، یک تپه باستانی در شهر نیک‌پی به سد معبری تبدیل شده که در مسیر رفت و آمد کودکان دبستانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، شهردار نیک‌پی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه نیک‌پی شهری است که دارای جاذبههای تاریخی از جمله وجود کاروانسرای شاه عباسی و تپه باستانی بوده و نیز در مسیر جاده ابریشم واقع شده است، با همکاری ارگان‌های مرتبط در جهت رسیدگی به این مکان‌ها، می‌توان این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری در استان تبدیل کرد.

اسماعیلی افزود: علی‌رغم اینکه جاذبه‌های تاریخی متعددی در این شهر وجود دارد که متأسفانه با کم‌کا‌ری و بی‌مهری مسئولان، یک تپه باستانی مشهور که در وسط شهر واقع شده است، موجب مشکلاتی در رفت و آمد کودکان به مدرسه شده که نیازمند بررسی و حل این معضل هستیم.

وی ادامه داد: واقع شدن این تپه در مجاورت مدارس ابتدایی و راهنمایی، از جمله مشکلاتی است که سبب ایجاد گرد و خاک در فصل گرم و گل و لای و ایجاد باتلاق در فصول سرد و باعث رنجش دانش‌آموزان شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان باید در جهت ساماندهی این تپه باستانی اقدامات لازم را انجام دهند تا با انجام این اقدامات، از ایجاد مزاحمت برای شهروندان نیز جلوگیری شود.

اسماعیلی یادآور شد: شهرداری نیک‌پی طرحی برای ساماندهی این تپه دارد که در صورت عملی شدن، زیباترین چهره شهری در این قسمت ایجاد خواهد شد که به دلیل عدم اختصاص بودجه در این زمینه شهرداری از اجرای آن ناتوان است./س
برچسب ها: تپه ، باستانی ، سد ، معبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.