وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم روزگاری نه چندان دور، امتی یکپارچه سلمان‌شناس، سلمان‌سپاس و سلمان‌صفت شویم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس سیدمحمد حسینی در مراسم افتتاحیه کنگره سلمان فارسی در کازرون، اظهار داشت: عنایت امام صادق (ع) به سلمان غرورآفرین است چنانکه در تفسیر بسیاری آیات که نشانی از شأن نزول می‌آورند آنجا که قید مؤمنین است به این فرزند اسلام بزرگمرد خطه کازرون اشاره می‌فرمایند.
وی افزود: در تفسیر آیه پنج سوه تین امام صادق (ع) مومنان مصداق آیه را سلمان، مقداد، عمار و ابوذر می‌داند که به آنان پاداش بدون منت داده می‌شود.
حسینی بیان کرد: ایمان مانند نردبانی دارای 10 پله و مرحله است، مقداد در پله هشتم، ابوذر در پله نهم و سلمان فارسی در پله دهم ایمان قرار دارند.
وی ادامه داد: مردی از این سرزمین بر مرکب یقین با پایی پیاده بر مشقت جاده سوار می‌شود تاول‌های راه را به جان می‌خرد که به التیام حوران آرام می‌یابد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: هرقدر بدگویی و طعنه به سلمان بیشتر می‌شد و هرچه حسب و نسبش را بیشتر به سخره می‌گرفتند، بیشتر در کنف عنایت محبوبش قرار می‌گرفت، مگر چند تن هستند آنانی که حبیب خدا به ایشان «منّی» می‌گفت.
حسینی افزود: اینک نیز ما به جرم سلمانی بودن مغضوبیم و هنوز نیز جهل جاهلیت دامن‌گیر عده‌ای است که سلمان و سلمانیان مجوسند.
وی تصریح کرد: سلمان را باید نگاه کرد چراکه درکش در بضاعت هیچ چشمی نیست که چشم را صناعت درک نیست.
به گفته وی، گاه مماشات سلمان را به بیمایگی و بیعرضگی تعبیر کردند آنان که امروز نیز مسالمت و مصالحت نظام را با تساهل و تسامح ناروا اشتباه گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: برای مراجع عظام که به لطف تمام بر این محفل قوام بخشیدند آرزوی سایه‌های مستدام دارم و برای علما و دانشمندان و دانشپروران و هنرمندان عنایت ویژه حضرت حق را مسئلت می‌کنم و دریچه‌های خواهش را برای سعادت دست‌اندرکاران، به سوی افق‌های استجابت می‌گشایم./س

برچسب ها: وزیر ، ارشاد ، سلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.