فعالان فرانسوي تاکيد کردند نخست وزير رژيم صهيونيستي جنايتکار جنگي است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ، بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل براي ديدار و گفتگو با مقامات فرانسوي به پاريس رفته است. سفر نتانياهو به فرانسه سبب خشم بسياري از مردم فرانسه شده است. همزمان با سفر نتانياهو ، عده اي از مردم فرانسه شب گذشته در پاريس تظاهرات کردند تا اعتراض خود را به اقدامات غيرانساني اسرائيل در برخورد با فلسطيني ها ابراز کنند. گروهي از معترضان فرانسوي هم در مقابل سفارت اسرائيل در پاريس تظاهرات کردند. نتانياهو به فرانسه آمده است تا روابط اسرائيل و فرانسه را احياء کند آن هم پس از آنکه نيکلا سارکوزي رئيس جمهور سابق فرانسه  او را فردي دروغگو توصيف کرده بود. اين سخنان سارکوزي سبب بروز موجي از مناقشه ديپلماتيک ميان تل آويو و پاريس شد.
سونيا فايمن عضو گروه موسوم به اتحاديه يهوديان صلح طلب فرانسه در اين خصوص در تظاهرات پاريس گفت:« ما با حضور بنيامين نتانياهو در فرانسه مخالف هستيم. ما از اينکه دولت فرانسه از نخست وزير اسرائيل استقبال کرده است ناراحت هستيم. بايد با نتانياهو همانند جنايتکار جنگي رفتار شود. نبايد به او اجازه داده شود به خارج از  اسرائيل سفر کند.»
کلادين ويگاس از فعالان جنبش آزادي فلسطين در پاريس در اين خصوص گفت:« وقتي فلسطيني ها از سرزمينهاي خودشان بيرون رانده مي شوند و زمينهاي آنها تصاحب مي شود و کودکان و نوجوانان فلسطيني زنداني مي شوند، چگونه مي توان از نتانياهو در فرانسه استقبال کرد. صدها کودک و نوجوان فلسطيني در زندانهاي اسرائيل به سر مي برند. سياستهايي که اسرائيل دنبال مي کند سياستهايي تروريستي به شمار مي رود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار