بسیاری از مسلمان شهر مجبور شده اند که به دلیل کمبود فضا و همچنین هزینه های بالا، عزیزان فوت کرده خود را در قبرستان های عمومی به خاک بسپارند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اسلام در استرالیا قدمتی حدودا 200 ساله داشته و چیزی در حدود 1.7 درصد از جمعیت 20 میلیونی این کشور را تشکیل می دهند با این حال مسلمانان اهل شهر سیدنی استرالیا با مشکلات عدیده ای برای دفن پیکر عزیزان خود رو به رو هستند.

بر اساس گرازش های اعلام شده، مسلمانان شهر سیدنی به دلیل کمبود فضای مخصوص برای دفن مردگان خود و همچنین هزینه های بالای کفن و دفن با مشکل مواجه شدند.

مسلمانان با توجه مشکلات موجود سعی کردند تا با به راه انداختن یک مرکز خیریه به جمع آوری کمک بپردازند تا بتوانند ملکی را برای ساخت قبرستانی ویژه مسلمانان تهیه کنند. هدف آنها جمع آوری مبلغ 4 میلیون دلار است. بر اساس اخبار رسیده بسیاری از مسلمان شهر مجبور شده اند که به دلیل کمبود فضا و همچنین هزینه های بالا، عزیزان فوت کرده خود را در قبرستان های عمومی به خاک بسپارند.



شهر سیدنی و ایالت نیوسوت ولز خانه بیش از 168 هزار مسلمان است و بنا بر آمار موجود هر سال 450 مسلمان در این منطقه از دنیا می روند و در عین حال بسیاری از خانواده های مسلمان این منطقه توانایی پرداخته هزینه های سنگین کفن و دفن خصوصی را ندارند و ناچار هستند در بسیاری از مواقع در مراکز عمومی که شرایط شرعی و اسلامی در آن رعایت نمی شود برای کفن و دفن مردگان خود استفاده کنند.

علی رغم آنکه دولت استرالیا می تواند به سادگی این مشکل را حل کند اما به هر نحو، در حال ایجاد موانع بر سر راه اقدامات مختلف مسلمانان از جمله داشتن قرستان اختصاصی است و با شواهد فعلی کاملا مشخص است که انگیزه ای برای حل مشکلات مسلمانان در این کشور وجود ندارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام برادر من الان سیدنی در نیو ولز جنوبی فوت کرده دوماه هستش که پیگیر کاراش هستیم الان حدود 9000 دلار خواستن تا جنازه رو بفرستن و حدود 11 هزار دلار اونجا دفن کنن با این شرایط بد اقتصادی از کجا بیاریم لطفا کمک کنید