مدیر توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران در حوزه فناوری نانو گوی سبقت را از کشور های همسایه خود ربوده است.

سید‏ مهدی رضایت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: نیمی از فعالیت‏ های نانو فناوری‏ کشور های اسلامی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: با نگاهی به رتبه و جایگاه ایران در حوزه نانو و مقایسه آن با کشور های هم‏ جوار، شاهد پرواز کشورمان فراتر از حتی ترکیه هستیم.

رضایت همچنین از ثبت 60 پتنت بین ‏المللی در حوزه فناوری نانو خبر داد و گفت: خوشبختانه ایران در این حوزه از کشور های همسایه پیشی گرفته است.

مدیر توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین با اشاره به جشنواره فناوری نانو که چندی پیش برگزار شد، از انتخاب برترین‏ های این حوزه در کشور خبر داد.

وی تصریح کرد: در این جشنواره بزرگ هر چه کشور در زمینه نانو فناوری داشت، در معرض قضاوت گذاشته شد.

رضایت اضافه کرد: در این جشنواره، بیش از 100 شرکت که در حوزه تجاری نانو فناوری مشغول به کار هستند یا محصولاتی از آنها در این حوزه استفاده شده بود، شرکت داشتند.

مدیر توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: شرکت ‏ها، دانشگاه‏ ها، پژوهشگاه‏ ها، نشریات و انجمن ‏های فعال در حوزه فناوری نانو در این عرصه حضور یافتند.

وی ادامه داد: در آن جشنواره علمی، از هفت محصول نانو فناوری با حضور رئیس جمهوری اسلامی رونمایی شد و بی ‏شک این دانش یکی از فناوری ‏های برتری است که ایران در آن حرفی برای گفتن دارد./س

برچسب ها: ایران ، همسایه ، فناوری ، نانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.