پيوند هنر و موسيقي با تصوير، با توجه به اثرگذاري عميق موسيقي هاي تصويري، جذابيت اين هنر را افزايش مي دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در ششمين همايش سالانه شعر، موسيقي و نماهنگ؛ حسين تقي پور رئيس مركز موسيقي و سرود سازمان صدا و سيما در اين مراسم گفت: امروزه موسيقي به شكل دهه 40 و يا 50 عرضه نمي شود بلكه براي تاثيرگذاري بيشتر روي مخاطب حتما بايد با تصوير پيوند بخورد.
وي ادامه داد: هم اكنون در شبكه هاي بين المللي به صورت 24 ساعته شاهد پخش موسيقي هاي تصويري هستيم زيرا اين قالب ها شكل هاي جذابي است تا بسياري از بزرگان عرصه هنر كارهاي خود در اين قالب ها عرضه كنند.
تقي پور اظهار داشت: آثاري كه در مركز موسيقي صدا و سيما توليد مي شود در درجه اول از مبناي علمي برخوردار است و جذابيت و ساير جنبه ها به ترتيب در دسته هاي ديگر قرار مي گيرد.
وي تصريح كرد: بيشتر شعرهاي مورد استفاده در مركز موسيقي صدا و سيما ابتدا در خانه شعر و ترانه اين مركز و زير نظر استاد محمد علي بهمني توليد مي شود.
تقي پور در ادامه افزود: به وسيله راه اندازي خانه شعر و ترانه، شعر به شوراي عالي مركز موسيقي راه پيدا كرد و از اين راه وارد چرخه توليد شد.
تقي پور با اشاره به ملاك مركز موسيقي براي توليد يك اثر؛ تصريح كرد: ملاك ما براي توليد يك اثر اين است كه بتوان آن كار را همراه با اعضاي خانواده شنيد و به شنيدن آن افتخار كرد.
وي خاطر نشان كرد: نزديك به 15 روز است كه كانون آهنگسازان جوان را در خانه شعر و ترانه مركز موسيقي راه اندازي كرده ايم.
مصطفي كمال پور تراب آهنگساز در اين مراسم تصريح كرد: براي خواندن شعر، بيان لازم است يعني نكاتي در شعر هست كه بايد آنها را برجسته تر بيان كرد.
حسن رياحي آهنگساز گفت: ضرورت ايجاد جذابيت در هنر موسيقي بخشي از زيبايي شناسي در اين هنر به شمار مي رود.
وي ادامه داد: موسيقي هنري است كه از رنگ و حجم هيچ بهره اي نبرده و هنري انتزاعي به شمار مي رود و به همين سبب به وسيله اصوات بايد جذابيت ايجاد كند.
محمد علي بهمني شاعر در ششمين همايش سالانه شعر، موسيقي و نماهنگ اظهار داشت: ترانه را در روزگار كنوني خيلي باور دارم و متاسفانه گاهي اوقات اين ترانه ها شنيده نمي شود.
وي ادامه داد: بارها از افرادي كه شركت هاي حامي آلبوم هاي موسيقي دارند براي ايجاد بانكي از ترانه ها، تقاضا كرده ام اما متاسفانه تاكنون چنين اتفاقي نيفتاده است.
بهمني اظهار داشت: هنگامي كه در جمع جوانان و در خانه شعر و ترانه مركز موسيقي هستم احساس مي كنم نسل من خيلي بي خبر بوده است.
وي افزود: اين جوانها را بايد باور داشت و مراقب بود تا آنها در آتش برخي از آلبوم هاي توليد شده نسوزند.
بهمني در ادامه اظهار داشت: ترانه سراي امروز، هنگامي كه اثر خود را به آهنگساز ارائه مي دهد بايد با آهنگساز در تعامل باشد و آهنگساز حداقل يك بار اين كلام را گوش دهد تا بتواند حس شاعر را درك كند.
اين پيشكسوت عرصه شعر و ادبيات با اشاره به نفوذ زبان فارسي تصريح كرد: زبان فارسي نافذترين زبان دنيا است و از شاعران و آهنگسازان خواهش مي كنم تا حداقل يكبار زبان معيار را تجربه كنند.
وي در ادامه تصريح كرد: شاعران و آهنگسازان با تجربه زبان معيار، به طور يقين نوع انديشه شان تغيير مي كند و حتي شايد بساري از ناگفته هاي آنها شنيده شود.
گفتني است؛ ششمين همايش سالانه شعر موسيقي و نماهنگ با اجراي اركستر سمفونيك صدا و سيما در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما با حضور اساتيد حوزه شعر و موسيقي به پايان رسيد./ص
برچسب ها: موسیقی ، کنسرت ، آهنگ ، هنر ، تصویر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار