یک جراح و متخصص چشم گفت: متقاضیان عمل لیزیك نباید تا دو هفته قبل از انجام جراحی، از لنزهای تماسی نرم استفاده كنند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دكتر مهدی شاعری با اشاره به اینكه جراحی های لیزری برای اصلاح عیوب انكساری چشم شایع ترین عمل در بدن است، افزود: 18 سال از متداول شدن روش های لیزری برای اصلاح عیوب انكساری چشم در دنیا می گذرد.

وی تصریح کرد: اما در ایران، حدود 12 سال بیشتر از رواج این روشها و جایگزینی آنها با عینك و لنزهای تماسی چشمی نمی گذرد.

وی تاكید كرد: عمل جراحی لیزیك یكی از تكنیك های لیزری برای اصلاح عیوب انكساری چشم به حساب می آید كه به صورت سرپایی انجام می شود.

این جراح و متخصص چشم اظهار داشت: این جراحی با استفاده از یك دستگاه مخصوص بنام میكروكراتوم انجام می شود كه در آن لایه نازكی از قرنیه برش خورده و سپس با توجه به اطلاعات مربوط به معاینات بیمار و تجزیه و تحلیل های كامپیوتری، اشعه لیزر به چشم تابیده می شود.

دكتر شاعری خاطرنشان كرد: با تابش این اشعه، ضخامت بسیار نازكی از قرنیه با انرژی لیزری تراش داده می شود و فلاپ چشم برداشته شده و دوباره بر روی قرنیه قرار می گیرد.

وی یادآور شد: این عمل جراحی به مدت 10 دقیقه برای هر چشم انجام می شود.

وی اذعان داشت: متقاضیان انجام این جراحی باید از یك ماه قبل از عمل از استفاده لنزهای تماسی سخت نیز خودداری كنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی كاشان ادامه داد: همچنین از دو روز قبل از انجام عمل، متقاضی بایستی روزانه یك تا دو بار لبه پلك های چشمش را با آب ولرم و شامپوی بچه شستشو دهد.

دكتر شاعری گفت: زنان نیز باید از سه روز قبل از انجام لیزیك، از استعمال مواد آرایشی بر روی چشم های خود خودداری كنند.

وی با اشاره به اینكه بیمار در نخستین روز پس از عمل لیزیك نیز بایستی استراحت كامل داشته باشد، افزود: استفاده مداوم از عینك آفتابی به منظور جلوگیری از تابش نور به چشم ها و تحریك شدن و ریزش اشك برای افرادی كه اقدام به انجام عمل جراحی لیزیك می كنند، الزامیست./ع2

برچسب ها: لیزیک ، چشم ، جراحی ، نرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار