نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد، از مراكز جهاد دانشگاهی كشور به عنوان رابط مردم در مراكز علمی و دانشگاهی یاد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حجت الاسلام محمدعلی نكونام، در دیدار با مدیران و كاركنان جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مراكز جهاد دانشگاهی، باید جهادگونه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را در دانشگاه ها ارتقاء بخشند.  

وی، با بیان اینكه فعالیت های جهاد دانشگاهی ماهیت فرهنگی دارد، افزود: جهاد دانشگاهی باید علاوه بر فعالیت گسترده در دیگر زمینه ها، فرهنگ جهاد را در جامعه گسترش دهد.

حجت الاسلام نكونام، جهاد دانشگاهی را یك كلمه مقدس عنوان كرد و افزود: كلمه جهاد و دانش، هر دو مقدسند و باید حرمت آنها حفظ شود.  

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، همچنین با تقدیر از تلاش های انجام شده در موضوع تحقیقات در استان، بر رفع مشكلات ایجاد مزرعه گیاهان دارویی تأكید كرد.

امام جمعه شهركرد با تأكید بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت گیاهان دارویی در استان چهارمحال و بختیاری، تصریح كرد: باید با گسترش سطح كشت و تكثیر گیاهان دارویی متناسب با آب و هوا و اقلیم، الگوی كشت با صرفه را به كشاورزان و فعالان این بخش ارائه داد.

وی افزود: با توجه به وجود گیاهان دارویی فراوان در استان چهارمحال و بختیاری، تكثیر گیاهان دارویی با هدف داشتن ارزش اقتصادی برای مردم، ترویج تولید گیاهان دارویی و الگو سازی مناسب برای كشت در این استان ضروری است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار، اظهار داشت: ایجاد مزرعه كشت گیاهان دارویی، از مصوبات دور اول سفرهای استانی رئیس جمهوری و هیأت دولت به استان است كه به دلیل برخی ناهماهنگی های اداری دستگاه های ذیربط با جهاد دانشگاهی محقق نشده است.

عبداله تقی پور افزود: باتوجه به غنی بودن این استان به لحاظ برخورداری از منابع عظیم و متنوع گیاهان دارویی، احداث این مزرعه ضروری است.

وی افزود: این مزرعه، علاوه بر كشت گیاهان دارویی و الگوسازی كشت گیاهان به عنوان محلی برای انجام تحقیقات علمی پژوهشی در حوزه گیاهان دارویی نیز كاربرد خواهد داشت.

وی تصریح كرد: هم اكنون، بیش از یك هزار و 200 نفر در آموزش های كوتاه مدت علمی جهاد دانشگاهی در دو مركز در استان، مشغول فراگیری علم و دانش هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.