نماینده مردم اصفهان پیشنهاد های کمیسیون شوراها برای تغییر قانون انتخابات رییس جمهوری را موجب تضعیف قدرت دولت و شورای نگهبان و کمرنگ شدن نقش مردم دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حجت الاسلام سالک در جمع خبرنگاران افزود: تشخیص اصلی در انتخابات با مردم است و تعیین گروهی از سوی اشخاص یا حوزه های علمیه، نوعی وامداری به اشخاص و نهادها و دور کردن مردم از صحنه تصمیم گیری را به دنبال دارد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تصویب منشور اصولگرایی و بیانیه هشت ماده ای در انتخابات نهم ریاست جمهوری، گفت: بستر همگرایی برای اصولگرایان فراهم است.

وی گفت: هنوز مصداقی از سوی جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات آینده مشخص نشده چرا که تصمیم گیری در این زمینه زود است.

حجت الاسلام سالک با اشاره به اوضاع سیاسی کشور، سوال از رییس جمهوری و استیضاح نمایندگان را به صلاح ندانست و افزود: البته باید توجه داشت که طبق قانون سوال و استیضاح حق نمایندگان است.

وی همراهی دولت و مجلس را راهی برای برطرف شدن برخی مشکلات دانست و گفت: نمونه این تعامل در شکل گیری اتاق مبادلات ارزی شکل گرفت.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به مشکل گرانی های ناشی از نقدینگی، افزود: این نقدینگی به جای سکه، طلا و ارز با هدایت مسوولان باید به سمت تولید سوق داده شود.

وی خواستار نظارت بیشتر مسوولان بر انبارها شد و ادامه داد: برخی از گرانی ها ناشی از احتکار مواد در انبارهاست که با نظارت و هدایت مسوولان باید به دست مردم برسد و در صورت ادامه این روند مسوولان قضایی، امنیتی و اطلاعاتی تصمیمی جدی در این حوزه بگیرند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به برخی بی بند وباری ها و ناهنجاری های فرهنگی اشاره کرد و خواستار توجه مسوولان فرهنگی به این مسئله و تشکیل جبهه عظیم فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی شد.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه بر اساس جدول شماره 12 مجلس در خصوص مسائل فرهنگی، 161 دستگاه در زمینه فرهنگی وظیفه دارند، افزود: از این تعداد در حدود 80 دستگاه فعال و بقیه یا باید در این دستگاهها ادغام شوند و یا زیر مجموعه این دستگاهها قرار گیرند.

وی با اشاره به دخیل بودن 26 دستگاه در زمینه حجاب و عفاف، گفت: در این زمینه بیشترین بار به عهده نیروی انتظامی است و این نیرو در برخی موارد جبران کار دیگران را هم کرده است.

وی تشکیل نظامات فرهنگی را گامی برای مشخص شدن وظایف دستگاهها و جلوگیری از فرار از مسوولیت در دستگاههای فرهنگی عنوان کرد.

نماینده مردم اصفهان نقطه شروع مقابله با بی حجابی را آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: با همکاری خانواده ها و اطلاع رسانی صحیح در این زمینه باید تلاشی جدی کرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بخشی از لجام گسیختگی فرهنگی را ناشی از وجود سازمان های هدایت شده از خارج دانست و ادامه داد: این سازمان ها با تغییر در سبک پوشش و لباس به دنبال تحمیل سبک زندگی غربی بر جامعه هستند.

وی با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سبک زندگی، گفت: این موضوع در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفته است.

حجت الاسلام سالک همچنین از تدوین بسته های فرهنگی ویژه بخش های صنعت، معدن و کشاورزی در آینده ای نزدیک خبر داد./س

برچسب ها: اصفهان ، نسشت ، خبری ، نماینده ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.