مدیر گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اعلام اینکه سال گذشته 33 هزار و 239 مورد تولد در استان کرمانشاه داشته ایم، گفت: حدود نیمی از ین نوزادان به روش سزارین متولد شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مریم صیادی باتوجه به اینکه در اکثر کشورهای اروپایی بیش از 80 درصد زایمان ها طبیعی صورت می گیرد افزود : سال گذشته 16هزار و 483 نوزاد در استان کرمانشاه از طریق زایمان سزارین به دنیا آمده اند که این رقم نشان دهنده آمار بالای سزارین در استان است.

به گفته این مقام مسئول ترس مادر از درد زایمان و فرآیند ناشناخته آن مهمترین عامل شیوع بالای سزارین در کشور است.

صیادی معتقد است اکثر زنان باردار سزارین را شیوه ای مدرن برای تولد نوزاد خود می دانند و این در حالیست که این روش زایمان عوارض جسمی و روانی فراوانی برای مادر و نوزاد به دنبال دارد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی موثر برای ترویج زایمان طبیعی،گفت: در سال های اخیر اقدامات مناسبی به این منظور انجام شده است.

صیادی تصریح کرد: در حال حاضر در اکثر مراکز درمانی و بیمارستان ها کلاس های آمادگی برای زایمان برگزار می شود که خانم های باردار می توانند همراه همسر خود در این کلاس ها شرکت کنند.

به گفته این مقام مسئول این کلاس ها از هفته 20 تا هفته 37 بارداری برگزار می شود و در هر جلسه زنان باردار 90 دقیقه آموزش های لازم را دریافت می کنند.

بهداشت فردی، تکنیک های تنفس و تن آرامی، روش های کنترل درد، ورزش ها و نرمش های زمان بارداری و بازدید از زایشگاه از جمله برنامه های این کلاس های آموزشی ست که صیادی به آن ها اشاره کرد.

مدیر گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در خصوص روش های بی دردی زایمان هم  یاداور شد: این روش ها به دو شیوه دارویی و غیر دارویی برای کاهش  و کنترل درد زایمان به کار می رود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، سزارین ، مامایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.