دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با سفير ايتاليا در تهران گفت: گفتگوي صريح و صادقانه ميان ايران و اروپا نقش مهمی در حل موضوعات فی‌مابین دارد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در دیدار با سفیر ایتالیا در تهران با اشاره به سوابق دوستی تهران - رم اظهار کرد: این سابقه دوستانه متقابل، سرمایه بزرگی برای دو کشور محسوب می‌شود که باید به نحو احسن از آن بهره برد.
 
وی افزود: مردم ایران از کشور ایتالیا ذهنیت منفی مانند برخی دیگر کشورهای اروپایی ندارند و مایلیم در چارچوب احترام متقابل و منافع مشترک به روابط توسعه دهیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره استفاده صلح‌آمیز ایران از انرژی هسته‌ای و تعامل با اتحادیه اروپا در این رابطه گفت: گفت‌وگوی صریح و صادقانه نقش مهمی در حل موضوعات فی‌مابین دارد که امیدواریم کشور ایتالیا در این زمینه به دور از فشارهای کشورهای استکباری، به پیشبرد این گفت‌وگوها کمک کند.
 
رضایی با اشاره به تعاملات خوب ایران با غرب تاکنون در رابطه با پرونده هسته‌یی ایران اظهار کرد: همواره زیاده‌خواهی‌های غرب در مقابل ایران چه در گذشته و حال، ادامه داشته و انتظار می‌رود که غرب با استفاده از تجارب گذشته خود، بطور جدی تجدیدنظر و سنگ بنای جدیدی را در ارتباط با ایران پایه‌گذاری کند و ایتالیا در این زمینه پیش‌گام باشد.
 
بر اساس این گزارش، آلبرتو برادانینی سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت راهبردی ایران در منطقه و جهان از نظر سیاسی و اقتصادی گفت: با توجه به بحران اقتصادی اروپا و فشارهایی که به کشورهای اروپایی وارد می‌شود، می‌توان امید داشت که روابط کشورهای اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران بهتر شود و ارتقا یابد.
 
سفیر ایتالیا با اشاره به اینکه روابط ایران و ایتالیا در سطح خوبی قرار دارد، افزود: امیدواریم کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ساخت دورنمایی وزین و اصولی، به یک راه‌حلی منطقی و صمیمانه در قبال ایران دست یابند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، اروپا ، مجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار