استاندار مازندران گفت : بیش از یکهزار و 600 کیلومتر از مسیر رودخانه های مازندران ، سیل خیز و نیازمند برنامه ریزی برای برطرف کردن خطرات احتمالی است .

به گزارش خبرنگار با شگاه خبرنگاران مازندران ، سیدعلی اکبر طاهایی افزود : برای از بین بردن کامل آسیب های احتمالی خطرات این رودخانه ها ، نیازمند یکهزار میلیارد ریال اعتبار هستیم  .

وی ادامه داد : ساخت و سازهای غیرقانونی و بدون مجوز در حریم و بستر رودخانه ها از دیگر عوامل زمینه ساز بروز سیل در سال های اخیر بوده است که در حوادثی مانند سیل کلاردشت و بهشهر ، این عامل آسیب های فراوانی به مردم وارد کرد .

استاندار مازندران افزود : علاوه بر لزوم توجه ویژه به رفع مشکلات رودخانه های استان ، طرح آبخیزداری در مازندران باید با جدیت بیشتری انجام شود که بر اساس براوردهای انجام شده ، اجرای این طرح نیز نیازمند حدود 600 میلیارد ریال است .

استاندار مازندران از حضور نیروهای امدادی بسیج و هلال احمر در ساماندهی و پاکسازی مناطق سیل زده تقدیر کرد و گفت : در شرایط فعلی ، بهره مندی بیشتر از این نیروها و همچنین استفاده بیشتر از کمک های مردمی می تواند بار زیادی از دوش سیل زدگان و نیروهای دولتی بردارد ./ع

برچسب ها: سیل خیز ، رودخانه ، مسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.