نيروهاي هوايي کره جنوبي و آمريکا رزمايش مشترک ساليانه خود را در کره جنوبي آغاز کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، در اين رزمايش هوايي مشترک شصت و دو فروند جنگنده از جمله انواع جنگنده هاي اف شانزده و اف چهارده و همچنين هواپيماي شناسايي و هشدار اوليه موسوم به «چشم صلح» در اين رزمايش که «رعد مکس» نام گرفته است، شرکت دارند. ژنرال جان مارک جواس از فرماندهان نيروي هوايي آمريکا گفت هدف اوليه از اين رزمايش مشترک، کسب آمادگي براي عمليات و پرواز با يکديگر و استفاده از تجربيات يکديگر است. 

تمرينات مشترک نيروهاي هوايي دو کشور بخشي از تمرينات نظامي مشترک آمريکا و کره جنوبي موسوم به هاکوک است که از هزار و نهصد و نود و شش اجرا مي شود. آمريکا قول داده است تا ائتلاف نظامي قوي خود را با کره جنوبي احيا کند.

ژنرال جواس گفت در سال دوهزار و پانزده قرار است کنترل اين رزمايش از نيروهاي آمريکايي به کره جنوبي محول شود. اما در هر حال هدف ما تغيير نخواهد کرد و ايجاد بازدارندگي، دفاع و اگر لازم باشد مقابله با هر گونه تجاوز به کره جنوبي است.

ْاخيرا کره  شمالي تهديد کرد اگر فعالان کره جنوبي دوباره اعلاميه بفرستند، به اين کشور حمله خواهد کرد. فراريان و فعالان ضد پيونگ يانگ گهگاه با بالون اعلاميه و پول نقد به آسمان کره شمالي مي فرستند.

برچسب ها: رزمایش ، هوایی ، آمریکا ، کره ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار