رئيس سابق کنگره آمريکا و يکي از نامزدهاي جمهوري خواهان براي انتخابات رياست جمهوري که در مراحل اوليه تبليغات انتخاباتي کنار گذاشته شد گفت: برخلاف نظرسنجي هاي اوليه، هنوز براي پيش بيني نتيجه انتخابات زود است با اين حال نتايج براي اوباما ويران کننده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گلوب اند ميل، راي گيري هاي اوليه در آمريکا نشان از پيش افتادن ميت رامني نامزد جمهوري خواه آمريکا از باراک اوباما حکايت دارد.
نيوت گينگريچ رئيس سابق کنگره آمريکا گفت در صورتي که اين نظرسنجي هاي اوليه درست باشند، بايد گفت نتايج براي اوباما ويران کننده است؛ وي تلاش هاي زيادي صورت داده بود و اطمينان زيادي به پيروزي خود داشت.
در همين حال گفته مي شود  بسياري از راي دهندگان به دمکرات ها در سنين بالا هستند و بيشتر ترجيح مي دهند در روز آخر راي دهند و از اين رو شايد اين راي گيري اوليه چندان براي آنان نگران کننده نباشد.  به همين سبب براي من نيز چندان جاي تعجب نخواهد بود که در نتايج نهايي، اين نتيجه برعکس شود.
گينگريچ گفت بررسي هاي آماري در اين ميان نشان مي دهند که اين انتخابات، بيش از آنکه به انتخابات سال 2008 نزديک باشد، به انتخابات 2010 شبيه و نزديک است و اگر چه انتقادهايي به نحوه آمار گيري و نمونه برداري هاي آماري گالوپ وارد مي شود، گالوپ اين انتقادها را رد مي کند زيرا جامعه در مقايسه با چهار سال پيش، تمايل بيشتري به جمهوري خواهان دارد.
وي ادامه داد: اگر چه رئيس جمهور کار خود را انجام داده است و آنچه که مي بايست، انجام مي داد ولي به نظر مي رسد طوفان اخير باعث شده است همدلي ها با وي اندکي کاهش يابد. بايد در نظر داشت  اتفاق بسيار بدي روي داده است و سامانه فدرال در برخي مناطق، از هم پاشيده است و تقدير برخي از فرماندران در مناطق مختلف از رئيس جمهور نتواند کمک چنداني به وي بکند. 
رئيس سابق کنگره آمريکا گفت: به نظر من اقتصاد آمريکا در زمان اوباما تغيير چشمگيري نداشته است ولي باور دارم در صورت روي کار آمدن ميت رامني، وي کار آفرينان هر چه بيشتري را براي ايجاد فرصت هاي شغلي تشويق کند و اقتصاد روندي بهتر را ادامه دهد.  سياست هايي که اوباما در صنعت خودروي سازي ايجاد کرده است، براي افرادي مانند ميت رامني که با تجارت آشنا هستند روشن است و مي داند که چنين سياست هايي، نمي تواند براي بازارها چندان جذابيتي داشته باشد.  
وي ادامه داد بي تدبيري دولت اوباما در خصوص مساله بنغازي همچنان براي مردم آمريکا جاي سوال دارد و اگر چه در حال حاضر اين موضوع به علت طوفاني که روي داده، تحت الشعاع قرار گرفته است ولي بايد گفت بعد از آرام شدن اوضاع، بار ديگر مساله بنغازي و فساد و حيف و ميل هاي گسترده اي که در خصوص استفاده از انرژي هاي خورشيدي روي داده است، مطرح مي شوند.
گينگريچ گفت اکنون  چندين هفته از رويداد بنغازي گذشته است و بايد پرسيد چرا رئيس جمهور، وزير امور خارجه، وزير دفاع، مشاوران امنيت ملي يا مدير سازمان اطلاعات آمريکا حقيقت را به مردم آمريکا نمي گويند و براي لاپوشاني اين مساله تلاش مي کنند . از ديگر سو مي بينيم که در کنار کشته شدن چهار آمريکايي از جمله سفير آمريکا در ليبي، اسناد بسيار مهمي نيز گم شده اند که نمي دانيم اين اسناد کجا هستند. از ديگر سو مي شد کمک هوايي و نيروهاي کمکي تفنگداران دريايي را در  يک يا دو ساعت به کمک سفير و اطرافيانش فرستاد ولي اين اقدام نيز صورت نگرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار