معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی از تولید فرستنده اف ام 10 کیلو وات از اواخر سال جاری در این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، قاضی مغربی در تبریز با اعلام این خبر افزود: با تولید این فرستنده در لبه این تکنولوژی در دنیا قرار خواهیم گرفت.

وی ایجاد 14 دکل حفاری با همکاری وزارت دفاع و طراحی و ساخت بازوهای بار گیری نفت خام در جزیره خارک را از جمله برنامه های شاخص پژوهشی جهاد دانشگاهی دانست.

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی تمرکز اصلی جهاد دانشگاهی را در ارائه سیستم های جامع دانست و گفت: این مجموعه به شکل جزیره ای در کل کشور کارهای زیادی را انجام داده ولی امروز تمرکز ما بر روی ارائه سیستم های جامع است و امید داریم در این زمینه نیز پیشتاز باشیم.

وی با تاکید بر رویکرد های جدید پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: تاسیس پژوهشکده های جدید با فناوری های نوین، انجام کارهای بین رشته ای و تمر کز بر روی پروژه های کلان از جمله رویکرد های جدید جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش می باشد.

قاضی مغربی کاربردی بودن و نو بودن پژوهشهای جهاد دانشگاهی را نقطه تمایز این فعالیتهای پژوهشی این نهاد با دیگر مجموعه های پژوهشی عنوان کرد .

وی با بیان اینکه پژوهش در کشور نوپاست، گفت: دانشگاه ها به واسطه ماموریت آموزشی عمده تمرکزشان بر روی آموزش است ولی در سال های اخیر اساتید دانشگاه، دانشجویان و مسئولان دانشگاه به فکر انجام کارهای پژوهشی افتادند که در این راستا در اول راه هستند.

وی با اشاره به نهادینه سازی امر پژوهش طی سالیان طولانی در جهاد دانشگاهی افزود: اغلب درآمد های این مجموع از طریق پروژه های کارفرمایی جذب می شود و فعالیت های پژوهشی ما درآمد زا و اقتصادی است.

وی با اشاره به افتتاح نیروگاه هیبریدی 32 کیلو واتی شهدای جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: کمر همت در جهاددانشگاهی استان بسته شده و اطمینان از عملکرد این نیروگاه حاصل شده است.

وی اظهار امیدواری کرد ایجاد نیروگاه هیبریدی به صورت 100 درصد بومی تولید و به بهره برداری برسدو استان نیز از این تکنولوژی در قسمتهای مختلف بهره مند شود.

وی از احیای دوباره جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی ابراز خرسندی کرد و گفت: این واحد بعد از یک دوره رکود احیا شده و در حال حاضر در حال سرعت رشد خوبی دارد و امیدواریم با تکمیل ساختار پژوهشی یعنی معاون پژوهشی، مدیران گروه های پژوهشی و تکمیل اعضای هیئت علمی وضعیت رشد سریعتری را طی کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.