70 شخصيت فرهنگي و ادبي فلسطيني از اراضي اشغالي 1948، حمايت خود را از ملت، دولت و ارتش سوريه در رويارويي با توطئه و حملات امپرياليسم اعلام كردند.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، ادبا و نويسندگان فلسطيني در نشستي كه توسط "كميته مردمي حمايت از مردم و دولت سوريه" در حيفا تحت عنوان "درود بر ارتش عربي سوريه، حامي كشور و درهم شكننده دشمنان" برگزار شد، مخالفتشان را با هر گونه دخالت خارجي در امور داخلي این كشور اعلام کردند.
 
شرکت کنندگان در این نشست در بيانيه ای تأکید کردند، افزايش حملات وحشيانه و بي رحمانه به خاك، مردم و نظام سوريه در موقعيت سرنوشت ساز تاريخي كنوني و در سايه توطئه اعراب، كشورهاي منطقه و جامعه بين الملل كه به امري آشكار براي همگان تبديل شده است، در واقع برای انتقام از موضع ملي و مقاوم سوریه و در راستاي اهداف گسترش طرح هاي استعمارگرانه در جهان عرب است.
 
ادباي فلسطيني اعلام كردند: ما نويسندگان، ادبا، شعرا و انديشمندان فلسطيني نمي توانيم در مقابل حوادث كنوني سوريه سكوت كنيم؛  به همين دليل ضروري دانستيم تا صدايمان را به جهانيان برسانيم. زيرا نتيجه اين جنگ سرنوشت ساز بر آينده نسل هاي ديگر در سوريه نيز تأثير خواهد گذاشت.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: ما به دليل مسئوليت تاريخي، ملي و قوميتي مان به طور صريح، حمايت خودمان را از مردم، كشور و نظام سوريه اعلام و هر گونه دخالت در امور داخلي آن كشور را به شدت محكوم مي كنيم و بر اين باوريم بايد به سوريه فرصت داد تا زخم هاي خود را التيام داده و اهداف مورد نظرش در زمينه دستيابي به زندگي آزادانه و شرافتمند را تحقق بخشد. همچنين سوريه بايد در زمينه انتخاب اهداف و برنامه هاي خود در چارچوب ارزش هاي ملي، قوميتي و به دور از هر گونه دخالت خارجي و اطماع بيگانگان كاملا آزاد باشد. بنابراين به همه دشمنان اعلام مي كنيم كه دست از سوريه برداريد!
 
نويسندگان و شعراي فلسطيني ابراز اطمينان كرده اند كه ملت سوريه با وجود توطئه هاي دشمنان و بدخواهان از اين بحران سربلند و با اراده تر از گذشته خارج خواهد شد.
 
سعيد نفاع نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطيني نيز در اين باره در گفتگو با تلويزيون رسمي سوريه خاطرنشان کرد: پيام اول این بیانیه آن است كه اکثر شخصيت هاي فرهنگي داخل سرزمين هاي اشغالي 1948 از اصلاحات در سوريه و مقاومت آن كشور در برابر توطئه دشمنان حمايت مي كنند. پيام دوم نيز تقدير و قدرداني مردم فلسطين در سرزمين هاي 1948 از كشور سوريه به خاطر حمايت آن كشور از آرمانهای ملت فلسطين است.
 عصام مخول نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطيني و نماينده سابق كنست، نيز در اين باره گفت: حوادث كنوني سوريه، نشان دهنده توطئه جهاني و حملات تروريستي با هدف تخريب و سرنگوني این كشور است؛ و بي ترديد دشمنان به سرنگوني نظام سوريه اكتفا نخواهند كرد. بنابراين ضروري است همگان موضعی قاطع در مقابل اين توطئه و تروريسم جهاني و غربي به رهبري امريكا اتخاذ كنند. به همين دليل ادبا و نويسندگان فلسيطيني تصميم گرفتند حمايت خودشان را از كشور، نظام و مردم سوريه اعلام كنند.
 از سوي ديگر الیف الصباغ، نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطيني در اين باره اظهار داشت: دشمنان سوريه از همه راهها و ابزارها براي تخريب و نابودي جهان عرب بهره مي گيرند. آنها عراق را تخريب كردند و امروزه در پي تخريب و تجزيه سوريه هستند. اما مردم آن كشور و ساير اعراب در مقابل اين توطئه مجرمانه به رهبري امريكا عليه جهان عرب مقاومت خواهند كرد.
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار