آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار ، سکوت جوامع اسلامی و بین المللی را در این باره اسفبار دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار به دست بوداییان نادان، متعصب و بت پرست اظهارداشت: کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار مصیبتی برای جامعه اسلامی است.

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد شدید از سکوت مجامع اسلامی از جمله کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب ، و مجامع بین المللی اظهار داشت: چرا جهان اسلام فریاد نمی کشد و چرا مجامع بین المللی سکوت اختیار کرده اند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اتحادیه عرب به جای لشکر کشی بی حاصل به سوریه باید جلسه ای برای جلوگیری مسلمانان میانمار برگزار کند افزود: چرا سران اتحادیه عرب جلسه نمی گذارند ، آیا تنها بلد هستند که به سوریه لشکر کشی کنند مردم بیگناه را بکشند وخانه هایشان را ویران کنند .

وی سکوت مجامع جهانی را در مقابل این کشتار خفت بار توصیف کرد و گفت : امروز اگر به یک نفر از خودشان جراحتی برسد دادشان در می اید ولی چرا در مقابل این همه آوارگی و کشتار مردم بی گناه سکوت می می کنند .

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه عربستان سعودی ، قطر و ترکیه دست در دست امریکا و اسرائیل می خواهند سوریه را ویران کنند ادامه داد: این کشور ها که در کشتن مردم سوریه دست دارند عوض این همه کار ها سعی کنید در منطقه صلح و ثبات ایجاد کنند و به خواسته های مردم عمل کنند.

وی تاکید کرد : امروزدشمنان با توطئه های گوناگون مسلمانان را به جان هم انداختند و در این شرایط مسلمانان باید عقل ، شعور ،درایت ، ذکاوت و هوشیاری داشته باشند و به فکر دفاع از مسلمانان باشند./س

برچسب ها: قم ، مکارم ، محکومیت ، کشتار ، میانمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.