نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد، دوست داشتن، شناخت واقعی و تسلیم ولایت بودن را از فلسفه های غدیر عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حجت الاسلام محمدعلی نكونام، با تبریك فرا رسیدن دهه ولایت و امامت، اظهار داشت: عدالت گستری، مهم‌ترین فلسفه غدیر است و درس و معنای واقعی غدیر این است كه اگر امامت و ولایت و رهبری مسلمانان به عالم‌ترین، باتقوا‌ترین و پاك‌ترین فرد سپرده شود، عدالت در جهان گسترده می‌شود.

وی اضافه كرد: غدیر، عید بزرگ و خاطره ماندگار در تاریخ اسلام است و اگر مسلمانان، فرمایش خدا و پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را به درستی درك مي‏كردند و تربیت نبوي استمرار پیدا مي‏كرد، بشریت زودتر به هدف نهایی خود می رسید.

اما جمعه شهركرد، همچنین با تبریك سالروز ولادت باسعادت حضرت امام هادی (علیه السلام)، با بیان اصول ولایت و ایمان از نگاه آن حضرت، ادامه داد: امام علی النقی (علیه السلام) در زیارت جامعه كبیره، این دو اصل را به خوبی تبیین و تشریح كرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری اضافه كرد: آن حضرت (ع)، در این زیارتنامه، از ائمه اطهار (علیهم السلام)، به عنوان رازداران مخزن علم خدا، جانشینان، و فرزندان رسول خدا (ص)، امانتداران حكمت الهی و مفسران كلام وحی یاد كرده است.

حجت الاسلام نكونام در پایان گفت: به فرمایش امام هادی (علیه السلام) در این زیارتنامه، خداوند متعال، ائمه اطهار (ع) را از هر گونه آلودگی پاك كرده است. /ع

برچسب ها: غدیر ، ولایت ، امامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.