چهارمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران (شعبه فارس) امروز در هتل همای شیراز آغاز بکار کرد .

دكتر مهناز نيكنام قائم مقام دبيراجرايي كنگره در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه چهارمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران (شعبه فارس) با رویکرد علمی – انتقادی به تبلیغات در حوزه علوم، مواد و تجهیزات دندانپزشکی به همت انجمن دندانپزشکی ایران (شعبه فارس) با همکاری انجمن دنداپزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی شیراز  از امروز تا 12 آبان ماه در در محل هتل هماي شیراز در حال برگراری است گفت : كنگره امسال با محوریت " باورها و پندارها " در دندانپزشکی  ارائه خواهد شد.

 وي با اشاره به اينكه در این کنگره مسایل تبلیغاتی و مورد ادعا به صورت کاملا علمی مورد نقد و بررسی  قرار خواهد گرفت افزود : با توجه به ورود مواد و تکنولوژی های نوین، کوشش بر این است تا بر اساس دندانپزشکی مبتنی بر شواهد در مورد این مواد و تجهیزات جدید به مفاهیم و دیدگاه های علمی دست یابیم.

مسئول كميته انتشارات كنگره يادآور شد : پانل های متعدد علمی از جمله تحقیقات و نوآوری، درد، تروما (ضربات)، تکنولوژی های نوین دندانپزشکی و بیماری های عمومی، زیبایی و طرح لبخند، ارگونومی، اکلوژن، اخلاق پزشکی، پزشکی قانونی و طب مکمل، کنترل عفونت، ایمپلنت، لیزر و دندانپزشکی جامعه نگر در كنگره امسال ارائه خواهد شد.

وي با بيان اينكه علاوه بر پانل هاي علمي دو پانل صنفي و هنري به بررسي مسائل و مشكلات دندانپزشكان و نيز ارتباط دندانپزشكي و هنز خواهند پرداخت اظهار كرد: در این کنگره با معرفی آخرین تکنولوژی ها، تجهیزات، مواد و نیز جدیدترین روش های حفاظت و مراقبت از بیماران و حتی خود دندانپزشکان در مقابل عوامل خطرزا و با ارایه راه های درمانی نوین و معرفی تازه ترین دستاوردهای علمی در زمینه دندانپزشکی، بتوان در درمان بهتر بیماران گام های موثرتری برداشت.

دكتر نيكنام با تاكيد به اينكه یکی از اهداف برگزاری هر کنگره دندانپزشکی برپایی کارگاه های آموزش عملی است که این کارگاه ها علاوه بر آموزش تکنیک های جدید و  ارایه نوآوری های عملی در این زمینه، محلی مناسب به منظور تبادل اطلاعات آموخته های دندانپزشکان و افزایش دانش فنی آنان استاظهار كرد : ارائه 14 كارگاه عملي با محتواي آموزش های ایمپلنت، دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، جراحی زنده، آموزش تکنسین های لابراتواری، لیزر دندانپزشکی و ... از ديگر برنامه هاي اين كنگره مي باشد .

وي در پايان با بيان اينكه از 300 مقاله ارسالي به كنگره پس از داوري 87 سخنران شامل اساتيد داخلي و يك استاد از كشور پرتغال و 49 پوستر انتخاب شده است خاطرنشان كرد : چهارمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران (شعبه فارس) داراي 12 امتياز مداوم و 10 امتياز مدون مي باشد ./ ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار