مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: مهار آب‌های جاری در استان اردبیل اهمیتی به مراتب فراوان‌تر از برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد منابع جدید دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ داود نجفیان امروز در جلسه بررسی مشکلات احداث سدها و مهار آب‌های جاری در نمین افزود: ‌یکی از بهترین ابزارها و شیوه‌های مهار آب احداث سد در مناطق مختلف استان است که هم‌اکنون به سرعت اجرا و احداث آنها در حال انجام است.

وی گفت: ‌در این استان بیش از 35 میلیون متر مکعب آب نیازمند برنامه‌ریزی با اولویت مهار شدن است که امیدواریم در این باب بتوانیم مشکلات و چالش‌های احتمالی را برطرف کنیم.

نجفیان با بیان اینکه برخی از منابع آبی این استان از طریق مرزها و یا حوزه آبریز مشترک به استان‌های دیگر سرازیر می‌شود، افزود: برای حل این مشکل در اغلب مناطق استان سدهای مخزنی و خاکی در حال احداث است که در شهرستان نمین نیز احداث سد عنبران و ننه‌کران در اولویت اصلی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در ادامه با اشاره به طرح‌های توسعه آبی و تکمیل مطالعات لازم در این حوزه گفت: رویکرد دولت در تأمین آب آشامیدنی مردم بیشتر متمرکز در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و اجرایی شدن طرح‌های مطالعه شده است که انتظار می‌رود با انجام آن بتوان در آینده‌ای نزدیک از این ظرفیت و توانمندی بهتر استفاده کرد./س 

برچسب ها: اردبیل ، مهار ، آبهای ، جاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.