رئیس بنیاد ملی نخبگان در همایش نخبگان جدید الورود گفت: در تعالی جامعه نخبگان جلودار پیشرفت و شکوفایی هستند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ خانم دکتر نسرین سلطانخواه در گردهمایی نخبگان آزمون سراسری 91 و برگزیدگان المپیاد دانش آموزی 90 به این نخبگان جدید الورود اظهار کرد: اگر نظر مقام معظم رهبري نبود هیچ وقت بنیادی به نام بنیاد نخبگان شکل نمی گرفت.

وی تأکید کرد: در دهه اول انقلاب امام دستور دادند از روستاها محرومیت زدایی شود و این ضرورت 3 سال قبل بود اما بعد از گذشته زمان برای دادن امکانات برابر اکنون ضرورت ایجاد بنیاد نخبگان است که وظیفه آن نگاه به آینده پرافتخار و تربیت افرادی است که ملت را به سوی تعالی و قله های افتخار سوق دهند.

وظیفه بنیاد نخبگان سرمایه گذاری برای تربیت و تعالی کسانی است که می خواهند جامعه را به پیشرفت برسانند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: ملت ایران به داشتن چنین نخبگان و استعدادهای برتری که در مام وطن رشد می کنند افتخار می کند.
مردم ایران با هوشمندی فهمیدند که اگر هزینه ای صرف پرورش نخبگان می شود در جای درستی خرج می شود.

*نقش نخبگان جوان

معاون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان افزود: بنیاد ملی نخبگان وظیفه دارد در حد توانش تسهیلات و هزینه مالی نخبگان را تأمین کند و به امید خدا بتوانید با هوشیاری و اعتماد به نفس با تکیه بر فرهنگی که ریشه در دل تاریخ دارد بتوانید آینده ای پرافتخار برای کشور رقم بزنید، شما تا اینجا توانستید حتما بعد از این هم می توانید افتخار بیافرینید.

*پویایی شرط نخبگی

در این گردهمایی دکتر سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: بنیاد تا مقطع دکترا و بعد از پایان تحصیلات در امر جذب نخبگان تلاش می کند.

وی با اشاره به اینکه شرط ادامه تحت پوشش بودن حفظ پویایی است تأکید کرد: فراموش نکنید که هرچه علم یک نفر بیشتر باشد علم و فروتنی او بیشتر می شود.
استعدادهای قبلی پرچم را تا اینجا آورده اند و حالا پرچم در دستان شماست تا در کشور تحول ایجاد کنید.

در ادامه این همایش دکتر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: براساس آخرین ارزیابی ما رتبه ایران در نمایه علمی اسکوپوس 16 جهان است و از لحاظ تولید علم در خاورمیانه رتبه 30 را دارد.

در حوزه پزشکی حدود 30 درصد از تولیدات علمی مربوط به پزشکی می شود درحالی که تنها ده درصد منابع به این سمت می آید این نشان می دهد فعالیت علمی با عمل ارتباط دارد.

وی افزود: 97 درصد از داروهای مصرفی در داخل کشور تولید می شود و تا پایان امسال انتظار می رود ایران جز کشورهای برتر جهان باشد.

دکتر لاریجانی در خاتمه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران افتخار دارد که 50 درصد نخبگان در این دانشگاه تحصیل می کنند و از 9 دانشمند برتر 8 نفر در این دانشگاه تدریس می کنند.

دکتر حسینی، معاون فرهنگی و امور نخبگان و دبیر شورای نخبگان در جمع استعدادهای برتر آماری از برگزیدگان ارایه داد که در بین 150 نفر اول رشته ریاضی 124آقا و 26 خانم، رشته تجربی56آقا و 44 خانم، رشته علوم انسانی 22آقا و 78 خانم و در رشته هنر 7 آقای و 33 خانم حضور دارند.

*تسهیلات برای نخبگان

دکتر حسینی خاطرنشان کرد: بنیاد برای نخبگان تسهیلاتی مانند کمک هزینه تحصیلی، تسهیلات ساخت و خرید و کمک هزینه حج و تسهیلات نظام وظیفه، دکتری بدون آزمون و اولویت جذب در مراکز علمی و اعتبار پژوهشی به استادیاران جوان می شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار