معاون آبزی پروری شیلات ایران از عزم این سازمان برای رسیدن به تولید یک میلیون تن آبزی در کشور خبر داد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان؛ معاون آبزی پروری شیلات ایران با اشاره به ظرفیت های بالقوه کشور در این بخش پیش بینی کرد در یک برنامه 10 ساله رقم تولید آبزیان در کشور از 320 هزار تن امسال به یک میلیون تن برسد.

مهدی شکوری افزود: با استفاده از منابع خرد واستفاده از آب های کشاورزی ما دوسال قبل 14 هزار تن تولید درکشور داشتیم که در حال حاضر به 20 هزار تن رسیده است، اما این عدد واقعی نیست چون همه افرادی که از این منابع خرد بهره برداری می کنند تولیدات خود را به ثبت نمی رسانند واین شیوه تولیدات آبزی پروری در مزارع کشاورزی درحال توسعه است.

شکوری اظهارداشت: پیش بینی ما این است این شیوه به توسعه آبزی پروری در کشور کمک کند و نتایج آن را در توزیع مناسب تر درمصرف آبزیان ببینیم.

معاون آبزی پروری شیلات ایران گفت: استفاده از ادوات و تجهیزات و نظایر آن نظیر فیلترها و هواده ها بسیار به توسعه این بخش کمک می کند ومانع در این بخش تنها منابع مالی برای تهیه این تجهیزات است.

وی یادآو شد: توسعه گونه های جدید هم در دستور کار شیلات است در حال حاضر شش هزار قطعه فیل ماهی ذخیره خوب ومولد داریم که برای پرورش ماهیان خاویاری دردریا است.

شکوری با بیان اینکه، رویکرد شیلات برای توسعه این بخش ایجاد مراکز غیر دولتی است گفت: در خصوص ماهی سفید که سمبل خزر است اقدامات حمایتی خاصی طی این سالها انجام نشده است .

وی با اشاره به وجود 36 هزار رشته قنات و700 هزارحلقه چاه در کشور گفت : این رقم در حالیست که تنها از کمتر از یک درصد این منابع برای آبزی پروری استفاده می شود.

شکوری موانع توسعه آبزی پروری در شمال کشور از جمله گلستان را محدودیت شدید زمین بیان کرد و گفت : برای حل این مشکل پرورش ماهی در قفس می تواند چاره ساز باشد./س

برچسب ها: ماهی ، شیلات ، میگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
یک میلیون تن عدد مسخره از کجا پیدا شده بایدحد اقل بالای ده نیلیون تن درست باشد