كنسرت گروه موسيقي "ديدار" به سرپرستي علي قمصري و خوانندگي عليرضا قرباني 19 و 20 آبان ماه سال جاري در نمايشگاه بين المللي تهران برگزار مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علي قمصري، آهنگساز و سرپرست گروه موسيقي ديدار در ميان جمعي از خبرنگاران گفت: كنسرت گروه موسيقي ديدار 19 و 20 آبان ماه در دو سانس در سالن نمايشگاه بين المللي تهران برگزار مي شود.
وي ادامه داد: تأكيد گروه ديدار در اين كنسرت بر روي موسيقي دستگاهي و كاملاً غير سنتي و ايراني است و سعي زيادي شده است تا مفاهيم موسيقي ايراني را بدون بازنمايي اجرا كنيم.
علي قمصري، تصريح كرد: كنسرت در دو بخش به اجرا درمي آيد كه بخش اول از لحاظ سازبندي و ساختار بسيار خلوت تر از بخش دوم است و از طرفي در اين دو بخش از المان هاي هنر بداهه يكي از نمادهاي موسيقي ايراني است، ‌استفاده شده است و همچنين سازبندي در بخش اول كاملاً ايراني است.
وي خاطرنشان كرد: در بخش اول از موسيقي قديم و سنتي ايراني با نگاهي متفاوت استفاده شده است و تصنيف هاي ساخته شده الهام گرفته شده از فروم ساز و‌ آواز است كه در موسيقي سنتي به كار مي رود.
سرپرست گروه موسيقي ديدار بيان كرد:‌ در بخش اول كنسرت پويا سورايي "سنتور"، سامان صميمي "كمانچه"، مصباح قمصري "بم كمان"، زكريا يوسفي "سازهاي كوبه اي" به عنوان نوازنده گروه را همراهي مي كند.
وي همچنين ادامه داد:‌ در بخش دوم علاوه بر اين افرادي كه ذكر شد علي جعفري و نيلوفر محبي "ويلون" مهرزاد اعظمي كيا "آلتو" آتنا اشتياقي "ويلون سل" به عنوان نوازنده صداي سازهاي خود را به گوش خواهند رساند.
گفتني است، گروه موسيقي ديدار 16 و 17 آبان ماه در اصفهان كنسترتي را اجرا خواهند كرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار