بررسی سند مهندسی فرهنگی کشور در جلسه این هفته شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ادامه یافته و اعضاء لزوم توجه به رویکرد خانواده محوری در تمام سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کشور را مورد بررسی قرارداده و تصمیماتی در این رابطه اتخاذ کردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست محمود احمدی نژاد برگزار شد، اعضاء همچون چند جلسه گذشته به بررسی بخش مرتبط با خانواده در سند مهندسی فرهنگی کشور پرداختند.

در این جلسه بر لزوم توجه به رویکرد خانواده محوری در همه سیاستگذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و چارچوب‌های مختلف کشور به ویژه در رسانه ملی تاکید و مقرر شد ضمن توجه خاص شبکه‌های فعلی صدا و سیما به رویکرد خانواده محوری، شبکه تخصصی و موضوعی خانواده پس از بررسی‌های کارشناسی لازم از سوی رسانه ملی راه اندازی شود.

همچنین اعضاء مصوب کردند مجامع مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، ساماندهی، سازماندهی و تقویت شده و خیرینی که در امر تسهیل ازدواج جوانان فعال هستند، مورد حمایت قرار گرفته و فعالیت آنان نظام‌مند شود.

در اين جلسه، اعضاء درباره تدوین الگوی خانواده ایرانی – اسلامی ذیل الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت به بحث و بررسی پرداخته و مقرر شد درباره مباحث جزیی‌تر و چارچوب‌های نهادی این موضوع در ستاد ملی زن و خانواده که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است، تصمیم‌گیری شود.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار