مدیرعامل بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندانهای كشور گفت: هم اینك 40 هزار نفر از مددجویان ندامتگاه های كشور شاغل هستند كه این رقم تا پایان سال به 45 هزار نفرمی رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک مطهر نژاد در جمع مسوولان قضایی استان مركزی در اراك افزود: 70 هزار مددجوی ندامتگاه های كشور در یك سال اخیر در بیش از 70 رشته فنی و حرفه ای آموزش دیده و گواهینامه مهارتی دریافت كرده اند كه تاآخر امسال آمار آنان به 80هزار نفر می رسد.

وی اظهار كرد: زندانیان كشور در زمینه های دامپروری، زراعت، آبزی پروری، صنایع فلزی، تولید قطعات خودرو، تولید پوشاك، صنایع دستی، صنعت چوب و مبلمان، ماشین آلات و برق و الكترونیك فعالیت دارد.

مدیرعامل بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندانهای كشور با بیان اینكه گردش مالی این بنیاد در سال گذشته 400 میلیارد ریال بوده گفت: 40 میلیارد ریال از این مبلغ سود بوده كه 20 میلیارد ریال آن بین 10 هزار خانواده زندانیان توزیع شده است.

مطهر نژاد با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال جاری 14 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات بانكی به بنیاد تعاون زندان های كشور اختصاص یافته كه تاكنون به بانك های عامل ابلاغ نشده گفت: با اعطای تسهیلات بانكی مذكورظرفیت ایجاد 30 هزار شغل پایدار برای مددجویان ندامتگاه های كشور ایجاد می شود.

مدیرعامل بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندان های كشور خاطرنشان كرد: تغییر نگرش منفی جامعه نسبت به زندانیان با جرایم غیرعمد مساله ای جدی برای اشتغالزایی و فراهم كردن زندگی سالم پس از دوران حبس است كه باید با كمك نهادهای فرهنگی و رسانه ها دنبال شود.

مطهر نژاد توضیح داد: بر اساس آخرین برآوردها حدود پنج میلیون نفر در كشور دارای سو پیشینه و سابقه كیفری هستند كه به احتساب خانواده آنان حدود یك چهارم جمعیت كشور را شامل می شوند.

مطهر نژاد با بیان اینکه كاهش جمعیت كیفری زندان ها مخاطرات و آسیب های در كمین خانواده ها را نیز كاهش می دهد افزود: هم اكنون دو هزار زندانی با بدهكاری زیر 30 میلیون ریال در ندامتگاه های كشور تحمل حبس می كنند در حالی كه با درایت و به كارگیری مجازات های جایگزین می توان از ورود این افراد با جرایم سطحی به زندان ها پیشگیری كرد./س

برچسب ها: زندان ، اراک ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.