رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز سه شنبه گفت اگر اتحادیه اروپا تا سال 2023 ترکیه را به عضویت خود نپذیرد، این کشور را از دست خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری رویترز ، ترکیه از سال 2005 به طور رسما فرآیند طرح درخواست برای پیوستن به اتحادیه اروپا را آغاز کرد ولی این روند از چند سال پیش و به علت مخالفت برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نیز وجود بن بست در گفتگوهای یکپارچگی قبرس، عملا متوقف مانده است.
نخست وزیر ترکیه که به آلمان سفر کرده است، در پاسخ به پرسشی در این مورد که آیا ترکیه بالاخره در سال 2013 به جمع بیست و هفت کشور اتحادیه اروپا خواهد پیوست یا خیر گفت : «آنها به احتمال زیاد این روند را به مدت طولانی ادامه نخواهند داد ولی اگر این کار را بکنند، بازنده اروپایی ها هستند زیرا دستکم، کشور ترکیه را از دست می دهند».
 برای عضویت در اتحادیه اروپا سی و پنج بند سیاسی تعیین شده که ترکیه تنها به یکی از آنها عمل کرده است. به استثنای سیزده بند، بقیه بندها بلوکه شده اند و کمیسیون اروپا بر این باور است آنکارا به استانداردهای اروپایی خواسته شده در زمینه حقوق بشر و آزادی بیان عمل نمی کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار