رئیس جمهور آمریکا بطور سرزده از مرکز فرماندهی و کنترل صلیب سرخ این کشور در واشنگتن دی سی بازدید کرد و در سخنراني در آنجا، در خصوص تداوم تبعات توفان سندي هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در پی تشدید خسارات وارده ناشی از توفان سهمگین سندی، بطور سرزده از مرکز فرماندهی صلیب سرخ آمریکا در واشنگتن دی سی بازدید کرد و در سخنانی گفت: بلایای طبیعی در آمریکا بطور مداوم روی می دهند ولی خوشبختانه صلیب سرخ با سخت کوشی و تلاش شبانه روزی برای مقابله با آثار آن اقدام می کند.
وی ضمن تشکر از پرسنل صلیب سرخ ، از تلاش بی امان آنها قدردانی کرد و خطاب به مردم کشورش گفت : توفان برابر گزارش مرکز هواشناسی همچنان در آمریکا فعال بوده و در حال حاضر به سمت شمال در حرکت است. وی ضمن هشدار به ساکنان مناطق آسیب پذیر ناشی از توفان ؛ تاکید کرد خطر وقوع سیل ، خاموشی و قطع جریان برق و وزش بادهای شدید وجود دارد.
باراک اوباما از شهروندان آمریکایی ساکن این مناطق خواست اخبار و گزارش های مربوط به توفان را دنبال کرده و به توصیه مسئولان محلی و ایالتی گوش فرا داده و از دستورات و راهنمایی های آنها تبعیت کنند. 
وی افزود: پیروی کردن شما از دستورات ، زمینه را برای اقدام به موقع نیروهای واکنش سریع در مواقع اضطراری مهیا میکند. مهیاشدن و آمادگی داشتن افراد و خانواده ها، امکان مواجه با توفان و آثار مخرب آنرا فراهم می کند.
باراک اوباما با اشاره به تلاش شبانه روزی نیروهای امداد بویژه در 48 ساعت گذشته، با بازماندگان قربانیان توفان شدید سندی ابراز همدردی کرد. وی تلفات ناشی از این توفان را رویدادی تلخ ودردناک برای ملت آمریکا برشمرد. رئیس جمهور آمریکا پیش بینی کرد کشور و مناطق توفان زده ،اوضاع سخت و بسیار دشواری در طول روزهای آینده و حتی هفته و یا ماههای آینده را در پیش رو داشته باشند.
وی خطاب به خانواده های توفان زده افزود: ملت آمریکا پشتیبان شما خواهد بود. ما با تمام قوا تلاش خواهیم کرد باردیگر توفان زدگان بر روی پای خود بایستند.
رئیس جمهور آمریکا از تلاش های مسئولان محلی در این مناطق تشکر و قدردانی کرد و ادامه داد: متاسفانه توفان سندی خسارات زیادی به اموال و خانه های شخصی وارد کرده است. مقام های محلی ، ایالتی و دولتی هماهنگی بسیار مناسبی را تا کنون از خود بروز داده اند.مواد غذایی ، دارو ، آب آشامیدنی و سایر ملزومات برای توفان زدگان پیش بینی و توزیع شده است و برق اضطراری برای بیمارستانهای این مناطق تعبیه شده است.
رئیس جمهور آمریکا وعده داد با تلاش شبانه روزی نیروهای امداد و کارشناسان ، هرچه زودتر جریان برق برای میلیونها تن از شهروندان این مناطق برقرار شود.
وی ادامه داد: از مسئولان و مقام های مسئول درخواست میکنم با کنار گذاشتن تشریفات اداری و موانع دیگر ، هرچه سریعتر با استفاده از منابع موجود به کمک و یاری توفان زدگان بشتابند. باراک اوباما تاکید کرد در این راه هیچ عذری پذیرفته شده نیست .
وی افزود: فرمانداران و شهرداران مناطق توفان شده درصورت عدم دریافت پاسخ و یا کمک مناسب از سوی دولت فدرال ، میتوانند بصورت مستقین با من در کاخ سفید تماس بگیرند. رئیس جمهور آمریکا از مردم کشورش بعنوان سخاوتمند ترین مردم جهان یاد کرد و از آنها خواست کمک های خود را به دفاتر صلیب سرخ تحویل دهند.
وی ادامه داد: با تمام دشواری ها و آثار بسیار دلخراش این بلای طبیعی ، شاهد سخت کوشی های فرد فرد نیروهای امداد در بیمارستانها و مناطق دیگر هستیم. مردم آمریکا ثابت کرده اند هر زمان در گوشه ای از کشور ، مردم گرفتا ر و نیازمند شده اند ، تمام کشور به یاری آنها شتافته اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار