ارتش سودان امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: پهلوگرفتن دو ناو جنگی ایران در سواحل سودان نشان دهنده روابط قوی بین دو کشور است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت روزنامه الیوم السابع،  سخنگوی ارتش سودان امروز اعلام کرد: سفر دو ناو جنگی ایران به بندر پورت سودان در چارچوب روابط دوستانه دو کشور و بیانگراستحکام روابط بین نیروهای دریایی ایران با نظیر سودانی خود است و از تحکیم روابط سیاسی بین دو کشور حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: این دو ناو جنگی از 28 اکتبر در ساحل بندر پورت سودان لنگر انداخته اند و تا فردا چهارشنبه خواهند ماند.

سخنگوی ارتش سودان  افزود: حضور این ناوها در آبهای منطقه ای و بنادر سودان در راستای حمایت قدرتمند از روابط سیاسی، امنیتی و دیپلماتیک بین دو کشور محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد که در جریان دیدار با ناو گروه ایرانی موضوعات مختلف و مورد اهتمام نیروهای دریایی سودان با همتای ایرانی خود مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به تبادل تجربیات پرداخته می شود.

وی ادامه داد: افسران نیروی دریایی این کشور و دانشجویان رشته‌‌های دریایی با فرصت فراهم آمده می توانند با تسلیحات پیشرفته و تجهیزات ناوهای ایرانی آشنا شوند.

سخنگوی ارتش سودان همچنین گفت که در چارچوب روابط اجتماعی بین ایران و سودان این دو ناو ایرانی برای یک روز کامل برای بازدید عموم آزاد خواهد بود و این فرصتی برای سودانی ها است تا از نزدیک با این کشتی‌ها آشنا شوند.

خالد سعد ابراز امیدواری کرد که دو ناو ایرانی در هدف خود که تعمیق و تحکیم روابط سودان و ایران است موفق باشد.
برچسب ها: ارتش ، سودان ، ناو ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار