معاون بهداشتی و آموزشی سازمان دامپزشکی گفت: با اعزام سوارکاران ایرانی با اسب شخصی به رقابت های قفقاز می خواستیم سد عدم حضور این ورزشکاران در میادین بین المللی شکسته شود.

محسن مشکاة در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت:  با همکاری خوب فدراسیون سوار کاری و سازمان دامپزشکی بعد از سال ها یک تیم منتخب به مسابقات لیگ قفقاز در باکو اعزام شد و هدف از این کار شکستن سد عدم حضور این ورزشکاران در میادین بین المللی بود.

وی تصریح کرد: این اولین اقدام ما برای اعزام سوار کاران به رقابت های برون مرزی بود در مراحل بعدی سعی داریم که به مسابقات جهانی بیندیشیم و در فکر این رقابت ها باشیم.

مشکاة در ادامه گفت: برای اعزام اسب ها به آذربایجان 6 راس نزدیک به یک ماه در قرنطینه بودند و بعد از طی این مدت به باکو اعزام شدند.

وی عنوان کرد: برای ورود به این مسابقات کشور ها برخی الزامات بهداشتی دارند که با رعایت  آن می توان به مسابقه اعزام شد پرداخت در مورد لیگ  قفقاز نیز چنین شد برخی نکات بهداشتی رعایت شد و سوارکاران به این مسابقات رفتند.

مشکاة اشاره کرد: اقدام بعدی ما این است که با اتحادیه اروپا باب همکاری را شروع کنیم و مشکل قرنطینه را برای حضور در مسابقات بعدی حل کنیم.

وی گفت: سوارکاران کشورمان چند سالی است که با اسب شخصی در رقابت های بین المللی حضور ندارند و امیدوارم مشکل قرنطینه هر چه زودتر حل شود تا سوارکاران کشورمان در عرصه های برون مرزی حضوری موثر داشته باشند.

مشکاة یادآور شد: تمام هم و غم ما این است که مشکل قرنطینه از میان برداشته شود و سوارکاران ایرانی که از قابلیت ها و استعداد های خوبی برخوردارند به رقابت های جهانی اعزام شوند و افتخار کسب کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سوار کاران کشور ماه نیاز دارند در دنیا خودی نشان دهند و توانایی های خود را به رخ جهانیان بکشند آنها نشان دادند چیزی از خارجی ها کم ندارند و حرف های زیادی برای گفتنی دارد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار