آثار مستند تلویزیونی " ز گفتار دهقان " و " گره عشق "، از توليدات شبكه استاني جهان بين ( سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری ) به بخش مسابقه مستندهاي آزاد جشنواره بین المللی فیلم مستند "سينما حقيقت" راه يافتند.

مستند 15 دقيقه اي "گره عشق" با محوريت معرفي فرش، به عنوان يكي از صنايع دستي و هنرهاي اصيل مردم ديار چهارمحال و بختياري، به تهيه كنندگي و كارگرداني جمال اسكويي، با نگاهي جديد و ديدي متفاوت مراحل مختلف توليد فرش در اين استان را از تهيه مواد اوليه، رنگرزي، نقشه كشي و بافت فرش به تصوير كشيده و تلفيق انيميشن، افكت و موسيقي، فضاسازي سنتي، تصويربرداري و نورپردازي خاص اين فضا از ويژگي هاي خاص اين مستند است.

همچنين مستند " ز گفتار دهقان " به تهيه كنندگي و كارگرداني حميد جعفري، با محوريت اخلاق و دين درقالب موضوعات ترويج آداب و سنن درست،‌ حضور خدا و هويت ديني به مدت 40 دقيقه در شبكه جهان بين توليد‌‌ شده است.

در اين مستند، به روايت زندگي يكي از كهنسال ترين شاهنامه خوانان كشور پرداخته مي شود و تبلور شاهنامه و تأثير آن بر زندگي و سرگذشت مردم چهارمحال و بختياري بررسي و از دريچه دوربين منعكس مي شود.

در بخش "آزاد" ششمین جشنواره بین المللی فیلم مستند "سینما حقیقت" كه از ۱۳ تا ۲۰ آبان در تهران برگزار مي شود، 21 فيلم مستند كه هفت اثر آن از توليدات شبكه استاني مراكز صدا و سيماي كشور است، داوري مي شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.