خودرو _ موتورسيکلتی + فیلم

وسیله نقلیه جدیدی توسط یک شرکت آمریکایی طراحی و ساخته شده که در حقیقت یک خودرو- موتورسیکلت هیبریدی محسوب می‌شود و در صورت تولید انبوه می‌تواند تحول بزرگی را در عرصه حمل‌ونقل فردی ایجاد کند.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، این وسیله نقلیه که C-1 نام‌گذاری شده از ژیروسکوپهای الکترونیکی پیشرفته‌ای بهره می‌برد که به این وسیله کمک می‌کند تعادل خود را در حین حرکت حفظ کند و به طرفین منحرف نشود. این فناوری در ساخت وسیله نقلیه ساخت شرکت هوندا به نام "سگوی" نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

C-1 با انرژی برق حرکت می‌کند و به یک پکیج باتری نیز مجهز است. با هر بار شارژ کامل این باتری خودرو قادر است مسافتی معادل 321 کیلومتر را در هر ساعت بپیماید و حداکثر سرعت آن نیز می‌تواند به 193 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این وسیله نقلیه برقی از بیشتر خودروهای برقی موجود در بازار بالاتر است.

شرکت لیت موتورز، تولیدکننده این وسیله که مرکزش در سانفرانسیسکو قرار دارد، اعلام کرده که C-1 تا پایان سال 2014 روانه نمایشگاهها و پس از آن بازار خواهد شد. از همین الان هم می‌توان با پرداخت 250 دلار یکی از این وسایل نقلیه را پیش خرید کرد. اگرچه قیمت نهایی این وسیله هنوز اعلام نشده است.

مدلی از این وسیله نقلیه نیز قرار است ساخته شود که قادر خواهد بود یک مسافر اضافی به علاوه چمدانهای بیشتری را حمل خواهد کرد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.