جشنواره "فيلم و عكس همراه تهران" با "اشعار هر ايراني يك هنرمند" كاروان خود را با هدف آموزشي تكنيك هاي عكاسي و فيلمسازي خلاق با تلفن همراه در دانشگاه هنر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ كاروان جشنواره فيلم و عكس همراه تهران امروز با حضور فرجاد خوشبين (دبير جشنواره)، مهرداد اسكويي (دبير بخش فيلم)، حسن علي كرمي (دبير خانه سينمايي دانشگاهي ايران)، حميد خاني (مدير اجرايي جشنواره) در دانشگاه هنر برگزار شد.
"فرجاد خوشبين" دبير جشنواره فيلم و عكس همراه تهران؛ گفت: جشنواره فيلم و عكس همراه تهران با محوريت اصلي تلفن همراه و كاركردهاي هنري و فرهنگي شكل گرفته است.
وي افزود: ايده هاي اوليه اين جشنواره از يك سال پيش شكل گرفت كه با حمايت مركز توسعه فناوري و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شكل هدفمندتري پيدا كرد كه به شكل اولين جشنواره فيلم و عكس همراه تهران از يكم تا چهارم اسفند ماه برگزار مي‌شود.
خوشبين ادامه داد: يكي از اهداف جشنواره اين است كه كابران تلفن همراه و افرادي كه زمينه خلق اثر هنري دارند و تا به حال امكان  خلق اثر در اين زمينه برايشان فراهم نشده با برگزاري كارگاه هاي آموزشي اين امكان را فراهم كرديم تا با جذب مخاطبان بيشتر، آثار بهتري را براي ارائه به جشنواره داشته باشيم.
خوشبين در پايان اظهار داشت: تلفن همراه ابزار جديدي در ايران است و از تولد آن در ايران زمان زيادي نمي گذرد و همچنين از طريق خلق اثر هنري سه سال نمي كشد كه به عنوان رسانه جدي به آن نگاه شده است.
وي خاطرنشان كرد: هدف اصلي جشنواره از برگزاري كارگاه هاي آموزشي علاوه بر سواد بصري، افزايش آگاهي مردم در ارتباط با شناخت تصوير و نگاه مطلوب به اطراف بوده تا با برگزاري اين كارگاه ها به آن اهداف دست يافته و بتوانيم جشنواره اي تفاوت از جشنواره هاي ديگر داشته باشيم.
"حسن علي كرمي" دبير دبيرخانه سينماي دانشگاهي ايران در ادامه؛ گفت: كارگاه آموزشي تكنيك هاي عكاسي و فيلمسازي خلاق با تلفن همراه كاروان جشنواره فيلم و عكس را در دانشگاه هايي همچون تربيت مدرس، بين المللي امام خميني قزوين، پرديس قم دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتي اصفهان، فردوسي مشهد، ياسوج الزهرا و دانشگاه هنر برگزار مي كند.
"حميدخاني" مدير اجرايي جشنواره در ادامه عنوان كرد: سياست كلي اين جشنواره ارتباط نزديك و گسترده با مخاطبان است و به اين منظور برنامه هايي با عنوان كاروان در نظر گرفته شده كه به معرفي جشنواره و اطلاع رساني بخش هاي مختلف آن مي پردازد.
وي تصريح كرد: كاروان جشنواره حركت خود را از نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال آغاز كرده و در دومين ايستگاه خود به دانشگاه هنر آمده تا از نزديك با دانشجويان و هنرمندان جوان ارتباط برقرار كند.
وي ادامه داد:‌ در هر ايستگاه كاروان جشنواره برنامه هاي مختلفي در نظر گرفته مي شود كه متناسب با مخاطبان آن ايستگاه برنامه ريزي شده است./ص
برچسب ها: سینما ، جشنواره ، فیلم ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار