فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران از بكارگيري تاكتيك‌هاي رزم نوين بر مبناي تهديدات متصور در رزمايش «عمليات متحرك هوايي» نيروي زميني ارتش خبر داد.

امير سرتيپ خلبان هوشنگ ياري در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاري رزمايش تخصصي هوانيروز و تيپ 55 هوابرد با عنوان «عمليات متحرك هوايي» اظهار داشت: اين رزمايش با توجه به سلسله مراتب، دستور فرماندهي كل ارتش، نيروي زميني و تاييد ستاد كل نيروهاي مسلح از صبح ديروز(سه‌شنبه) در منطقه عمومي گيلان‌غرب استان كرمانشاه آغاز شده است.

وي افزود: روز گذشته رزمايش با دو مأموريت شناسايي و عمليات رواني آغاز به كار كرد و صبح امروز هم تيپ 55 هوابرد توسط هواپيماهاي C-130 نيروي هوايي ارتش به منطقه رزمايش اعزام شد.

فرمانده هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران تصريح کرد: هوانيروز نيز وظيفه پياده كردن تيم پيشرو نيروها و تأمين امنيت منطقه را با بالگردهاي كبري به عهده داشت.

امير ياري ادامه داد: يك فروند بالگرد امداد نيز در منطقه استقرار يافته تا در صورت هرگونه سانحه احتمالي، مصدومين را از منطقه درگيري(رزمايش) به بيمارستان صحرايي انتقال دهد.

وي از هلي‌بورن(جابجايي نيروها و تجهيزات به‌وسيله بالگرد) نيروهاي رزمنده با استفاده از بالگردهاي "شناسايي 206"، "هجومي 214"، "نيروبر شنوك" و "پشتيباني 209 كبري" در بعداز ظهر امروز خبر داد و افزود: بالگردهاي كبري طي يك عمليات پشتيباني نزديك و مستقيم، وظيفه پشتيباني با آتش هوايي براي نيروهاي رزمي را به عهده دارند.

فرمانده هوانيروز ارتش در ادامه تصريح كرد: عصر امروز اسلينگ(جابجايي تجهيزات) رزمندگان تيپ 55 هوابرد را به منطقه ديگري از رزمايش خواهيم داشت.

امير ياري اظهار داشت: صبح فردا در ادامه رزمايش پس از عمليات شناسايي، فرماندهي و كنترل، بالگردهاي"214" و "شنوك" هلي‌بورن نيرو و تجهيزات گردان ديگري از تيپ 55 را به "تنگه حاجيان" انجام خواهند داد.

وي يكي از مهمترين عمليات‌هاي اين رزمايش توسط هوانيروز را اجراي آتش بالگردهاي كبري خواند و تصريح كرد: ارزيابي نيروهاي آموزش‌ديده، اطمينان ‌بخشي به ملت شريف ايران و بازدارندگي در مقابل تهديدات، از اهداف اصلي اين رزمايش هستند.

فرمانده هوانيروز ارتش خاطرنشان كرد: ملت شريف ايران، مطمئن باشند كه رزمندگان جمهوري اسلامي ايران براي حفظ كيان انقلاب اسلامي و مرزهاي كشور با تمام وجود تلاش كرده و هيچ كوششي فروگذار نخواهند بود.

امير ياري تصريح كرد: با توجه به شرايط موجود،‌ نوع زمين و موقعيت زماني در رزمايش، مقرر شد كه در عمليات‌ها از تاكتيك‌ها و تكنيك‌هاي جديدي كه برمبناي تهديدات متصور برنامه‌ريزي شده استفاده شود و بكارگيري تجهيزات نوين به همين دليل در دستور كار نبوده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: یاری ، هوا ، نیروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار