نائب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به سفر کفاشیان، قرارداد مربی خارجی تیم ملی بانوان هنوز امضا نشده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فریده شجاعی، نائب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در حاشیه نشست رسانه ای سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال بانوان اظهار داشت: پس از پنج سال نخستین بار است که یک نشست رسانه ای جمع کاملی از خبرنگاران حضور دارند و به جذب مربی خارجی بها داده شده است هرچند که همیشه پوشش رسانه ای برنامه های بانوان در فوتبال و فوتسال خوب بوده است.

وی افزود: وجود رسانه ها موجب رشد فوتبال بانوان شده و از انتقادات مناسب همیشه برای سازندگی استقبال می‌‌کنیم.

* فوتبال مردان و زنان آسیا متفاوت است

وی گفت: فوتبال بانوان در آسیا وضعیت متفاوتی با بخش مردان دارد، پنج تیم برتر آسیا در مسابقات مقدماتی با توجه به تفاوت سطح فنی آنها با سایر کشور ها حضور ندارند و حضور آنها در مسابقات جام جهانی همیشه قطعی است.

* می‌توانیم در بین 10 تیم برتر دنیا باشیم

وی ادامه داد: کره شمالی و جنوبی، ژاپن، چین و استرالیا تیم های برتر آسیا هستند.

ژاپن قهرمان سال گذشته مسابقات جهانی است و کره شمالی نیز نائب قهرمان مسابقات جوانان جهان شده است، به همین علت نمی‌توانیم با این سرعت به سطح آنها برسیم اما پتانسیل بهتر شدن را داریم تا در بین 10 تیم برتر دنیا قرار بگیریم ولی کارسختی را داریم.

* کار سختی بدون اسپانسر داریم

شجاعی گفت: در واقع فوتبال،‌ فوتسال و فوتبال ساحلی بانوان در یک فدراسیون فعالیت دارند، مسابقات داخلی مرتبی در سطح لیگ برتر، دسته یک تا سه را داریم، و بدون حامی مالی کار را برای ما سخت تر نیز کرده است.

وی اظهار داشت: 37 استان فعال در کشور داریم و در تمام رده های سنی بازیکنان را که از شهرستان های مختلف هستند را به اردوی تیم ملی دعوت کرده ایم.

وی در مورد برنامه های آتی بخش بانوان گفت: تیم ملی زیر 14 سال قرار است اسفند به مسابقات منطقه جنوب شرق آسیا در سریلانکا اعزام شود. تیم ملی زیر 16 سال اردوها و مسابقات تدارکاتی بسیاری از جمله در اوکراین داشته است.

 تیم ملی زیر 19 سال نیز اردویی در اردن داشته و در مسابقات مقدماتی آسیا به مرحله دوم در ویتنام راه یافته است، که گروه سختی در کنار تیم تایلند داریم واز این دور تنها یک تیم راهی فینال می شود.

وی افزود: تیم ملی فوتسال نیز خود را برای مسابقات جام جهانی آماده می کند ودر رقابت های 2013 داخل سالن کره جنوبی نیز شرکت خواهد کرد.

*به دنبال موفقیت قاره ای هستیم

شجاعی خاطر نشان کرد: تا به حال به جز قهرمانی و نایب قهرمانی غرب آسیا مقام دیگری نداشته ایم و موفقیت تیم هایمان درمسابقات آسیایی حائز اهمیت است یک بار نیز مقام چهارم آسیا را داشته ایم.

در کنار برنامه های فوتبال و فوتسال، فوتبال ساحلی را فعاعل کرده ایم ودر جلسه آینده AFC پیشنهاد برگزاری مسابقات ساحلی آسیا و جام باشگاههای آسیا در فوتبال بانوان را ارائه خواهیم داد تا با برگزاری آن به طور حتم مشکل امکانات از طریق جذب حامی مالی نیز برطرف می شود.

*با حضور کاستا اهداف بلند مدت داریم

وی در مورد حضور کاستا پرتغالی گفت: برنامه دراز مدتی برای حضور در مسابقات مختلف به ویژه جام جهانی 2015 کانادا با ورود سرمربی خارجی تیم ملی فوتبال بانوان داریم.
شانس حضور در مرحله پایانی جام جهانی را باوجود عدم حضور کره شمالی به دلیل دوپینگ و نیز سهمیه پنج تیم از آسیا را داریم.

وی افزود: حضور در جام جهانی 2015 و المپیک 2016، جام ملتهای آسیا مهمترین اهداف فوتبال بانوان در آینده است و از کاستا خواسته ایم در مرحله دوم در بخش استعداد یابی و تیم های پایه به فوتبال ایران کمک کنم.

*اولویت کاستا تیم ملی است

وی تصریح کرد: قرار داد کاستا به طور معمول یکساله است ودر صورت رضایت طرفین تمدید خواهد شد. متن قرارداد تنظیم شده با امضا کفاشیان برای کمیته ملی المپیک نیز ارسال خواهد شد اما کمیته موافقت ضمنی خود را دراین مورد اعلام کرده است.
85هزار دلار مبلغ قرارداد با کاستا توافق شده است.

*برخی ها استفاده مشترک بازیکنان را بزرگ کرده اند

وی گفت: استفاده مشترک از بازیکنان در فوتبال و فوتسال مشکلی نیست که برخی مربیان آن را بزرگ کرده اند زیرا مهارت پایه در هردو یکی است و از لحاظ فیزیولوژیکیمشکل ساز نمی شود در برخی کشورها این مورد مرسوم است./مح

برچسب ها: بانوان ، فدراسیون ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار