مدیر زراعت عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان چهار محال و بختیاری گفت: کشت گندم در اراضی استان چهار محال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

سهراب ابراهیمی گفت: در سال زراعی امسال حدود 5 هزار  و  250 هکتار از اراضی اين استان به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان 750 هکتار گندم آبی و 4 هزار و 500 هکتار گندم دیم است و برآورد میگردد سطح زیر کشت گندم تا پایان زمان کشت به 65 هزار هکتار برسد، که از این میزان 27 هزار هکتار گندم آبی و 38 هزار هکتار گندم دیم خواهد بود، که نسبت به سال گذشته به علت خشکسالی کمی کاهش سطح زیر کشت داشته ایم.

وي افزود: در سال زراعی گذشته 66 هزار هکتار از مزارع گندم به مرحله برداشت رسید که از این سطح 110 هزار تن محصول برداشت گردید. قیمت فروش محصول از زمان برداشت تاکنون از 4200 ریال تا 7000 ریال به ازای هر کیلوگرم متغیر بوده است.   

وی با اشاره به اینکه کشت گندم از اواخر شهریور در مناطق سرد استان چهار محال و بختیاری آغاز و تا اواسط آذرماه در مناطق گرم ادامه می یابد، گفت: جمعا بیش از  3 هزار تن بذر گواهی شده گندم از ارقام مختلف گندم آبی شامل الوند، پیشتاز، بک گراس روشن و ارقام دیم از جمله سرداری،  تامین و تدارک گردیده که بین زارعین در حال توزیع می باشد. قیمت هر کیلوگرم بذر گواهی شده گندم 5 هزار و 650 ریال تعیین گردیده است./س

برچسب ها: آغاز ، کشت ، گندم ، اراضی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.