وکيل پايه يک دادگستري گفت: اقدامات فرهنگی به عنوان اولین قدم در پيشگیری از وقوع جرم، کاهش جرايم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نقش به سزایی دارد.

علي اکبر مغانجوغي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به برگزاري كلاس‌هاي آموزشي و فرهنگي براي زندانيان و تاثير آن بر بازگشت آن‌ها به اجتماع اظهار داشت: اگر آموزش در زندان باعث اصلاح زندانيان شود، بازگشت آن‌ها به جامعه و داشتن شغل امكان‌پذير خواهد بود.
 
وي با توجه به اينكه محيط زندان بر افراد تاثير بسياري دارد، ادامه داد: برخي از زندانيان حتي با وجود كلاس‌هاي آموزشي و محيط  مناسب نه تنها براي آنها تاثير اصلاحي ندارد، بلكه موجب افزايش جرم نيز خواهد شد.

مغانجوقي با تاكيد بر اينكه ريشه بسياري از جرايم فقر است، تصريح كرد: ارتقاء مهارت شغلی و ایجاد زمینه اشتغال در کاهش جرايم جامعه مؤثر بوده و از جمله نیازهای اساسی زندانيان برای بازگشت به جامعه، اشتغال و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی است.

اين حقوقدان با بيان اينكه فرد زنداني پس از آزادي، براي حضور در جامعه بايد تحت نظر باشد، افزود: جامعه بايد از وجود فرد بزهكار اطمينان  پيدا كرده و رفتار وي با وجود اينكه بسياري از مسائل فرهنگي و مذهبي را آموزش ديده، بعد از آزادي كنترل‌ شود.
 
اين وکيل پايه يک دادگستري خاطرنشان كرد: كلاس‌هاي آموزشي فني و حرفه‌اي براي زندانيان، گامي موثر در زمينه كاهش آسيب رفتارهاي پرخطر در سطح  زندان است و  به منزله  يك دوره مناسب براي پاك‌سازي فرد و بازگشت به اجتماع خواهد بود.


انتهاي پيام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار