عضو کميسيون بهداشت مجلس گفت: جلوگيري از اتلاف هزينه‌هاي درماني و پزشکي و ايجاد زيرساخت‌هاي لازم، نيازمند پرداخت به موقع بدهي‌ها و تأمين مناسب بودجه در بخش درمان است.

سيامك مره‌صدق نماينده اقليت كليميان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به بدهي‌هاي دولت به بخش درمان و وزارت بهداشت گفت: بدهي دولت از دو بخش مبالغ معوق سازمان‌هاي بيمه‌گر به بيمارستان‌ها و همچنين درآمدهاي تخصيصي از هدفمندي يارانه‌ها تشكيل شده است.

وي در ادامه افزود: بدهي مربوط به سازمان‌هاي بيمه‌گر به تدريج در حال پرداخت است اما اين ديرکرد در پرداخت‌ها آثار نامطلوبي در روند فعاليت مراکز درماني اعم از خصوصي و دولتي بر جاي گذاشته‌ است.

عضو کميسيون بهداشت مجلس با تأکيد براينکه تأمين بودجه لازم براي اجراي برنامه‌هاي وزارت بهداشت ضروري است، تاکيد کرد: صرف هزينه‌ كافي در اين بخش براي ابقاي امکانات کارآمد، به‌ روز و براساس نيازها ضروري بوده و بديهي است كه فراهم کردن اين امكانات بدون تحقق بودجه‌هاي در نظر گرفته شده، امکانپذير نخواهد بود.

وي خاطر نشان کرد: با توجه به بيانات مقام معظم رهبري بر توجه به لزوم تحقق اقتصاد مقاومتي، براي کنترل و جلوگيري از اتلاف هزينه‌هاي پزشکي ايجاد زيرساخت‌هاي مناسب مانند اجراي طرح انقلابي پزشک خانواده از الزامات بوده و اين مهم جز با در اولويت قرار گرفتن بودجه وزارت بهداشت تحقق نخواهد يافت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بهداشت ، بودجه ، بدهی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار