نتانياهو پس از هم پيماني اش با حزب آويگدور ليبرمن، براي پيروزي در انتخابات بعدي تلاش مي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه روسيا اليوم؛ نتانياهو نخست وزير اسرائيل در روز دوشنبه 29 اکتبر، با وجود مخالفت حزبش "ليکود" با حزب فوق العاده افراطي "ليبرمن" هم پيمان شود، با اين اميد که اين هم پيماني بتواند در انتخابات بعدي به او کمک کند.
نتانياهو در اثر هم پيماني اش با اين حزب تندرو که رياست آن را وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي آويگدور ليبرمن به عهده دارد، خشم بسياري از اعضي حزب ليکود را برانگيخت.
برخي از اعضاي کنگره عمومي حزب ليکود که حدود 3700 عضو دارد، تلاش کردند با درخواست اجراي راي گيري مخفيانه، اين مصوبه را لغو کنند، در صورتي که تصويب اين هم پيماني به سرعت با بالابردن دست صورت گرفت و نتانياهو در سخنراني اش متعهد شد که اين طرح، هرگز ليکود را تغيير نخواهد داد.
نظرسنجي ها حاکي از آن است که تنها رقيب نتانياهو در انتخاباتي که در ماه ژانويه آينده برگزار مي شود، نخست وزير سابق ايهود باراک رهبر سابق حزب چپ گراي "کاديما" است.
همچنين؛ امکان بازگشت وزير خارجه سابق تزيپي ليوني به عنوان کانديد احتمالي وجود دارد. ليوني و ديگر شخصيت هاي ميانه رو در مورد امکان تشکيل يک ائتلاف گسترده تر عليه نتانياهو مذاکره کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار