مانور سراسری پدافند غیرعامل با رویکرد پایش آفات و بیماریهای کشاورزی توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی با محوریت شرکتهای خدمات فنی مهندسی کشاورزی و کلینیک های گیاهپزشکی تبریز برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، فرمانده مانور سراسری پدافند غیرعامل هدف اصلي از برگزاري اين مانور را که به صورت مديريتي- عملياتي طراحي و اجرا شد ارزيابي ميزان آمادگي سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي وعملکرد شرکت‌کنندگان در مانور و آماده‌سازي براي واکنش مناسب به بحرانهاي احتمالي ذکر کرد تاعلاوه برافزايش دانش ومهارت شرکت کنندگان درمانور، بتوان راهکارهاو ايده‌هاي مديران وکارشناسان مجموعه رادر برخورد باشرايط اضطراري،گردآوري و به کل مجموعه انتقال داد.

وی از جمله دستاوردهای اجرای این مانور سراسری را ارتقاي آگاهي، دانش و مهارت در زمینة پایش، شناسایی و تشخیص عوامل بحران‌زا در سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي، ارتقاي هماهنگي‌هاي درون‌بخشي بين افراد و واحدهاي سازمان، آشنايي با مشکلات و مسائل منجر به ناکارآمدي سازمان هنگام بروز عوامل تهدید و بحران، ارتقاي برنامه مديريت پایش،شناسایی وتشخیص عوامل بحران‌زا با طراحي و فعال سازي مركز فرماندهي عمليات، نمايان شدن کمبودها و فقدان امكانات، تجهيزات و منابع فيزيكي و انساني مرتبط با پایش، شناسایی وتشخیص عوامل بحران‌زا، بررسی چگونگی دستیابی به هشدارهای اولیه و روش‌های کسب اطلاعات و گزارش‌گیری از مردم عنوان کرد.

وی افزود: در این مانور سراسری، استانهای کشور در سه منطقه تقسیم بندی شده اند که ریاست منطقه یک بر عهده رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، منطقه دو را سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی خوزستان و منطقه سه را سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گلستان برعهده گرفته اند.

فتحی استانهای تحت پوشش در منطقه یک را شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، ایلام، مرکزی دانسته و افزود: در هر استان10شركت خدمات فني ومهندسي ويا كلينيك گياهپزشكي در این مانور شركت نموده اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه آفات نباتی از معمول ترین مسائلی است که در بخش کشاورزی رخ می دهد و به مناسبت روز پدافند غیر عامل اتاق فکری برای مقابله با آفات احتمالی برپا شده است افزود: در این اتاق فکر جوانب حمله یک نوع آفت و چگونگی کنترل آن بررسی شد.

وی با بیان اینکه تغییرات جوی، کشاورزی را باریسک توام کرده است ادامه داد: هم اکنون بیش از30 درصد محصولات باغی و 60 درصد از محصولات زراعی استان زیر پوشش بیمه کشاورزی است که این عدد باید به صددرصد برسد.

آذربایجان شرقی با داشتن بیش از 11 هزار عضو، بیش از 65 واحد کلینیک گیاه پزشکی و 96 شرکت خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی در سطح استان در مواقع بروز بحران های کشاورزی بسیار کارگشاست. /س

برچسب ها: مانور ، پدافند ، آفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.