قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گفت: به دليل تقارن 13 آبان با عيد سعيد غدير خم، مراسم گراميداشت به شكل تظاهرات سراسري "روز ملي مبارزه با استكبار جهاني" در سراسر كشور در روز جمعه 12 آبان در بيش از 700 نقطه از كشور پس از اقامه نماز جمعه با حركت در مسيرهاي تعيين شده در استان‌ها برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، اصغر آب‌خضر در نشست خبري تشريح برنامه‌هاي 13 آبان اظهار داشت: امسال به دليل تقارن 13 آبان با عيد سعيد غديرخم، مراسم گراميداشت به شكل تظاهرات سراسري "روز ملي مبارزه با استكبار جهاني" در سراسر كشور در روز جمعه 12 آبان در بيش از 700 نقطه از كشور پس از اقامه نماز جمعه با حركت در مسيرهاي تعيين شده در استان‌ها برگزار مي‌شود.

 وي با اشاره به مسيرهاي راهپيمايي در تهران خاطرنشان كرد: از محل نماز جمعه (دانشگاه تهران) به دو سمت ميدان انقلاب و ميدان فلسطين تظاهرات گسترده دشمن‌شكني را شاهد خواهيم بود.

آب خضر ادامه داد‌: البته در تهران مراسم ويژه‌‌اي خواهيم داشت كه اين مراسم در روز جمعه 12 آبان از ساعت 10 الي 11:30 صبح مقابل درب اصلي لانه جاسوسي سابق آمريكا واقع در خيابان طالقاني تقاطع خيابان شهيد مفتح با حضور گسترده اقشار مختلف مردمي به ويژه دانشجويان و دانش آموزان برگزار خواهد شد.

وي گفت: سخنراني اين مراسم را سردار محمد رضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين‌ بر عهده دارد ‌همچنين‌ در اتمام مراسم  مردم عزيز در نماز جمعه حاضر خواهند شد.

 آب‌خضر تصريح کرد‌: در اين مراسم كه با تلاوت قرآن كريم و اجراي سرود جمهوري اسلامي و سرود مرگ بر آمريكا آغاز خواهد شد، قرائت بيانيه‌هاي دانش‌آموزي، دانشجويي و اجراي سرود همگاني دانش‌آموزي و همچنين قرائت قطعنامه سراسري به عنوان آخرين مواضع ملت ايران را شاهد خواهيم بود.

وي در تشريح ديگر برنامه‌ها در طول هفته ‌عنوان کرد: دانش‌آموزان و دانشجويان با مقام معظم رهبري در روز چهارشنبه دهم آبان ديدار خواهند داشت‌ همچنين با تشكيل ستادهاي 13 آبان در دفاتر اين شورا در سراسر كشور، برنامه‌هاي متنوعي در استان‌ها طراحي و اجرا مي‌شود و از جمله، اعزام سخنران به تمامي استان‌هاي كشور به جهت ايراد سخن در تظاهرات مردمي در خطبه هاي نماز
جمعه  از جمله اين برنامه‌ها است.

رئيس ستاد مرکزي برگزاري مراسم روز 13 آبان گفت: زنگ مبارزه با استكبار جهاني ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 10 آبان به صورت همزمان در مدارس سراسر نواخته خواهد شد.

وي در ادامه افزود: بيش از 80 خبرنگار و عكاس خارجي و بيش از 250 عكاس، خبرنگار و تصويربردار داخلي اين مراسم را پوشش خبري مي دهند. و علاوه بر پوشش تصويري شبكه هاي مختلف تلويزيوني داخلي، شبكه هاي خارجي از جمله شبكه CCTV (سي سي تي وي) چين و شبكه تلويزيوني NHK(ان اچ ك) ژاپن، فونيكس چين، ARD(اي آردي)آلمان ، TRT(تي آر تي) تركيه، فلسطين اليوم، الميادين لبنان، الجزيره قطر، الانجاه عراق الي بي سي لبنان و خبرگزاري هاي آناتولي تركيه، صداي افغان، آسويشيتدپرس آمريكا، الغدير و آفاق عراق، خبرگزاري آلمان، روزنامه نيويورك تايمز اين مراسم را پوشش خبري مي دهند و اميدوار هستيم تا به رسالت خبري خود وفادار بوده و عظمت حضور مردم در صحنه را به خوبي به تصوير بكشند.

 وي تاکيد کرد: حضور يكپارچه دانش‌آموزان به ويژه دانش‌آموزان بسيجي جوانان جمعيت هلال احمر و تشكل‌هاي دانش‌آموزي (خبرگزاري پانا، خبرگزاري همكلاسي و اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان) با لباس‌هاي فرم و پرچم‌هاي جمهوري اسلامي و الوان در مراسم صورت مي‌گيرد‌.

آب‌خضر ‌تاکيد کرد: به نمايش گذاشتن‌ آثار باقي مانده لاشه هليكوپترهاي سرنگون شده آمريكا در صحراي طبس در محل لانه جاسوسي از ديگر برنامه‌هاي روز 13 آبان است همچنين ميزگرد دانشجويي با حضور نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي در روز چهارشنبه 10 آبان در محل لانه جاسوسي سابق‌‌ و نشست انقلاب دوم، نماد استكبار‌ستيزي دانشجويان با حضور كارشناسان اين عرصه در محل لانه جاسوسي سابق همراه با بازخواني اسناد منتشر شده دانشجويان پيرو خط امام برگزار مي‌شود.

قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ‌به برگزاري نمايشگاه عكس با موضوع استكبار‌ستيزي و يوم‌الله 13 آبان در محل لانه جاسوسي ‌اشاره کرد و گفت‌: اميدواريم در اين روزهاي حساس، شاهد حضور با بصيرت و لحظه‌شناسي مردم عزيزمان مسئولين و همه دلسوزان انقلاب اسلامي در گراميداشت اين يوم‌الله باشيم.

وي در ادامه تصريح كرد: يوم‌الله سيزدهم آبان يادآور ماهيت استکباري و استبدادي آمريکاي جهانخوار و عامل هم‌گرايي، هم‌افزايي، وحدت‌ و‌ اتحاد‌ملي ملت استوار و هميشه در صحنه ايران اسلامي است که ياد حماسه‌هاي بزرگ و جانفشاني‌هاي سترگ را براي ملت غيور ايران اسلامي زنده مي‌کند و الهام‌بخش تداوم راه انقلاب اسلامي و راه امام راحل و عظيم‌الشأن است.

 آب‌خضر با اشاره به تحريكات و اقدامات آمريكا عليه ملت ايران تشريح كرد: کودتاي 28 مرداد 1332 تا سرکوبي قيام 15 خرداد و حمايت‌هاي بي‌حد و حصرامريكا از رژيم پهلوي در دوران خفقان و سرکوب ملت ايران و تحقير بزرگي و عظمت مردم آن هم با طرح شعارهاي عوام فريبانه براي رسيدن به مرزهاي آزادي و انقلاب سفيد که فريب بزرگ دوران خفقان پهلوي براي مردم بود به سادگي از اذهان ملت ما پاک نمي شود.

وي با بيان اينكه پس از پيروزي بزرگ ملت ايران در 22 بهمن 1357 باز هم اين کينه‌توزي ادامه داشته اظهار داشت: با ايجاد اختلاف ميان اقوام تير ترکش ديگري از سوي  آمريکا به سمت ايران نشانه گرفته شد كه  با تيزهوشي و تدبير رهبر کبير انقلاب اسلامي و بيداري ملت توطئه‌هاي آنان را نقش برآب شد.

قائم‌مقام ‌شوراي ‌هماهنگي‌ تبليغات اسلامي تجهيز نظامي و حمايت از دولت‌هاي ديگر غربي براي واگذاري امکانات به رژيم بعثي در حمله به ايران و شروع تجاوز به سرزمين ايران و تحميل جنگ هشت ساله را ادامه سناريوي آمريکا  دانست و گفت: با ايستادگي و مقاومت دليرانه مردم و تقديم بيش از 220 هزار شهيد دفاع مقدس، اين سناريو تبديل به ميداني براي نفرت بيشتر مردم از سياست‌هاي استکبار جهاني شد. 

 وي در ادامه با اشاره به تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران افزود: آخرين فشارهاي آمريكا در راه‌اندازي جنگ نرم و تقويت جريان رسانه‌هاي همسو عليه ايران در نبرد بزرگ رسانه‌اي و تحريم‌هاي مکرر اقتصادي و مقابله بي‌حد با امکانات صلح‌آميز هسته‌اي و ادامه اين شرارت‌ها نشانگر خوي استکباري دولت آمريکا است.

آب‌خضر 13 آبان را رويداد سه واقعه مهم تاريخ دانست و عنوان كرد: تبعيد حضرت امام خميني(ره) توسط رژيم پهلوي به ترکيه در سيزدهم آبان 1343 در اعتراض به لايحه ننگين کاپيتالاسيون، کشتار وحشيانه دانش‌آموزان در سيزدهم آبان 1357 توسط گارد ارتش رژيم ستمشاهي در مقابل درب اصلي دانشگاه تهران، تسخير‌لانه‌جاسوسي‌سابق‌آمريکا توسط دانشجويان مسلمان پيرو‌خط‌‌امام در سيزدهم آبان 58 ،سه واقعه تاريخي هستند كه  هرچند در ظاهر سه رويداد متفاوت و مجزا به نظر مي‌رسد اما هويت مشترک هر سه رخداد، مبارزه با استکبار جهاني و عوامل آن است.

رئيس ستاد برگزاري مراسم سيزدهم آبان با اشاره به  نقش مهم و پررنگ آمريکا در طراحي و اجراي کودتاي 28 مرداد گفت: طراحي کشتار و قتل دانشجويان و دانش‌آموزان در جلوي سردر دانشگاه تهران در 13 آبان 1357و  طراحي کودتاي نظامي و قلع‌و‌قمع کردن گسترده مردم مسلمان ايران با مأموريت مخفي ژنرال هايزر در سال 1357، از اقدامات اين مستكبر جهاني است كه  اين کارنامه سياه و نفرت‌آور با پيروزي انقلاب اسلامي ادامه يافته و حتي در مواردي پررنگ‌تر هم شده است.

 وي در تحليل رابطه ايران و آمريكا در برهه زماني 13 آبان 1358تصريح كرد: بايد به تماس سفارتخانه آمريكا با سركردگان گروه‌هاي ضدانقلاب، ارتباط حمايت با شبكه‌هاي كودتا و براندازي در داخل كشور،تامين مالي گروهك‌هاي تروريستي كه در غرب و جنوب ايران ،حمايت تشكيلاتي و دلاري از فراريان حكومت شاه، ايجاد ناامني و بي ثباتي در مناطق مرزي كه همگي از مرز فرماندهي لانه جاسوسي آمريكا انجام مي‌شد، اشاره كرد.

وي افزود: به همين دليل گروهي از دانشجويان مسلمان دانشگاه‌ها به عنوان لبيك به فرمايش امام كه چندي قبل در پيامي به مناسبت سالگرد 13 آبان فرموده بودند: «بر دانش‌آموزان، دانشگاهيان و محصلين علوم ديني واجب است كه با قدرت تمام حملات خود را عليه آمريكا و  اسرائيل گسترش داده و آمريكا را وادار به استرداد اين شاه مخلوع جنايتكار كنند و اين توطئه بزرگ را بار ديگر شديدا محكوم كردند .

آب خضر گفت: اما اين اقدام دانشجويان، با مخالفت مرتجعين و جريان‌هاي ليبرالي مواجه شد ،اما امام خميني(ره) با حمايتي قاطع از اين اقدام، آن را «انقلاب دوم» لقب دادند و مردم هم با شور و اشتياق، مقابل لانه جاسوسي تجمع كردند. هرچند آمريكايي‌ها با شروع حمله به سفارتخانه به سرعت اسناد موجود را نابود ساختند اما  اسناد باقيمانده در لانه جاسوسي نشان داد كه در سفارتخانه آمريكا، واحدي به نام «مراكز عملياتي» وجود داشته كه با فعاليت تحت پوشش ديپلماتيك، رهبري عمليات گوناگون جاسوسي در كشورهاي حوزه ماموريتش را بر عهده داشته است. در اين دفتر تمام عمليات موفق يا ناموفق ماموران و عوامل نفوذي آمريكا در مراكز دولتي يا نظامي با حروف و علائم رمز ثبت و به وزارت خارجه آمريكا تلكس مي شد. با فتح لانه جاسوسي عمليات جاسوسي آمريكا در منطقه برملا و پايگاه جاسوسي‌اش برچيده شد و از همه مهمتر، ابهت پوشالي آمريكا در جهان شكسته شد.

 وي با اشاره به تبليغات منفي از سوي امريكا  عليه دانشجويان مسلمان مستقر در لانه جاسوسي مبني بر كمونيست بودن آن‌ها يا اينكه با گروگان‌ها با خشونت رفتار مي‌شود و اتهامات بي‌پايه‌اي ، عنوان كرد: پس از بي‌ثمر ماندن اين قبيل اقدامات، آمريكا به اقدامات جدي‌تري از قبيل محاصره اقتصادي جمهوري اسلامي ايران، بلوكه كردن دارايي‌هاي ايران، قطع كامل روابط آمريكا با ايران،تهديد نظامي و مانورها و نقل و انتقالات ناوگان آمريكا  جهت مرعوب ساختن ملت مسلمان ايران و سرانجام لشكركشي هوايي به ايران كه شكست طبس را براي آنان به همراه آورد ، دست زد.

رئيس ستاد برگزاري مراسم 13 آبان  در ادامه خاطرنشان كرد: با اين وجود امروز در آستانه سي و سومين سالگرد تسخير لانه جاسوسي آمريكا مي‌بينيم كه انقلاب اسلامي يك حيات عزتمند را بدون ارتباط با آمريكا مي‌گذراند و در اين مدت جمهوري اسلامي ايران با سرافرازي در برابر عظيم‌ترين توطئه‌ها ايستاده و خم به ابرو نياورده است و لذا پيام يوم‌الله سيزده آبان 1358 به ملت‌ها و دولت‌ها را مي توان در اين جمله خلاصه كرد كه بدون اتكا به آمريكا و ساير قدرت‌ها مي توان مستقل، سربلند، با افتخار و آزاد زيست.

 وي اظهار داشت: بنابراين اگر بخواهيم تحليل جامعي از سه رويداد تاريخي مهم 13 آبان را در چند جمله خلاصه كنيم مي‌توانيم بگوييم كه ملت ايران از سيزده آبان 42 درس پيروي از رهبري و ارزش ولايت الهي در مقابل استكبار جهاني و از سيزده آبان 57 درس ستيز و مقابله با ظلم و جور و ستم استكبار جهاني و از سيزده آبان 58 درس ايمان،‌ استواري و برائت از شياطين و زورگويان جهاني را آموخته‌اند.

 آب خضر گفت: ستاد برگزاري مراسم سيزدهم آبان  امسال با اهداف
احيا و زنده نگاه داشتن ياد و خاطره وقايع اين روز مهم،تبلور ملي روحيه مبارزه با استكبار جهاني و در راس آنها آمريكا با ايجاد وحدت ملي و تبعيت از مقام معظم رهبري، ايجاد شناخت در بين مردم ايران به ويژه جوانان ايران و جهان نسبت به سياست‌ها و خيانت هاي آمريكا در منطقه خليج فارس و در كل جهان به ويژه كشورهاي اسلامي و نهايتا مبارزه با استكبار جهاني از اصول ارزشي و آرماني ملت مسلمان ايران است.

قائم‌مقام ‌شوراي ‌هماهنگي‌ تبليغات اسلامي خاطرنشان كرد : اين روزها شاهد آن هستيم كه استكبار جهاني با همه توان خودش عليه اسلام و مسلمانان در حال طراحي و توطئه است. از هتك حرمت به ساحت نازنين پيامبر (ص) تا آغاز دوره تازه كشتار و آوارگي مسلمانان در ميانمار، اين بار به وسيله تندروهاي افراطي بودايي اين جنايت در حال انجام است، پس مراسم امسال ما اين ويژگي خاص را دارد كه حمايت از مردم مسلمان ميانمار جزء برنامه‌هاي ما است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مراسم ، آبان ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار